Co pojišťovna na most Ždrelac
Ještě jednou se vrátíme k mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Jak moc je pojišťovna ochotna platit zlomený stěžeň v místě, kam se s jachtou nemá plout? Co řekne pojišťovna skipperovi jachty, který podepsal prohlášení, že pod pod most nepojede s lodí, která se tam nevejde?
Všichni víme, jak vypadají nálepky, které jsou v kokpitech jachet, které pod mostem Ždrelac nemohopu proplout. Přesto tam každý rok přibude několik dalších zářezů. Zeptali jsme se zástupce pojišťovny Pantaenius, jak na podobné selhání reaguje pojišťovna. Níže je odpověď Pavla Stejskala z firmy TPS centrum.
Záleží to na pojišťovně, jaké má sjednané podmínky s majitelem lodě.
Kvalifikuje se to jako nedbalostní zavinění ze strany skippera (letos šlo o několik stěžňů).
Znám konkrétní případ charterové firmy ze Sukošanu, která se ve stejném případě soudila s klientem ze Slovenska a soud vyhrála.
Nakonec to vyšlo skippera celkem draho. Zaplatil opravu lodě, právníky a soudní výdaje.
4932
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.