Class 40 je třída, kde vývoj letí kupředu
V posledních letech byla velká pozornost v offshore jachtingu upřena na foily. Jsou sexy… Je tu ale třída, kde jsou foily zakázané, a přesto jde vývoj mílovými kroky dopředu. Vlastně nejde, letí dopředu. Je to Class 40.
Před pár lety běžné (relativně) jachty se proměnily k nepoznání. Kdo chce dnes uspět, má příď širokou jako vrata do stodoly. Trupy se zvláštními tvary přídí bývají nazývány scow, i když klasické scow to nejsou. Třídě dnes dominují designy architekta a závodníka Sama Manuarda. Prvních šest lodí Class 40 ve Fastnetu bylo podepsáno jeho jménem.
Dnes tu však máme jachtu Class 40 od někoho jiného. Za žlutým speciálem s číslem 171 stojí poprvé (ve třídě Class 40) kancelář VPLP, kterou známe z lodí IMOCA a velkých trimaranů. Všimněte si nízkého trupu, vysoké a úzké nástavby nástavby v přední části s mohutným krytem kokpitu, stěžně posunutého dozadu a samozřejmě přídě, kterou by nikdo na svojí turistickou jachtu nechtěl.
Když na to koukám, hlava mi to moc nebere. Ale asi to bude dost bláznivě jezdit!
I když… Nebyly hezčí doby, kdy byla rychlost závodních jachet přímo úměrná eleganci?
2122
Související články
Nevídané drama při Transatu
Nevídané drama při Transatu
Kdo vyhraje Transat Jacques Vabre v nejsilněji zastoupené třídě Class 40? Ještě snad nikdy nebyla situace tak nejasná. Včera si jela pro jasné vítězství Groupe SNEF, Dnes je to ze severu kvapící Credit Mutuel a zítra se může smát na jihovýchodě plující Alla Grande Pirelli.
Konečně…
Konečně…
Trimarany Ultim letí jižním Atlantikem vstříc ostrovu, který je veřejnosti znám asi stejně dobře, jako měsíc planety Jupiter Praxidike. A na severu Atlantiku se konečně startuje. Dnes z Lorientu vypluly Class 40 a Multi Fifty, zítra z Le Havre kategorie IMOCA.
Brutální bouře narušila závod
Brutální bouře narušila závod
Včera odstartoval doublehanded závod přes Atlantik Transat Jacques Vabre. Bez kategorie IMOCA. Extrémní bouře avizovaná na polovinu týdne donutila organizátory k těžkému, ale správnému rozhodnutí.