Class 40 bez přídě
Vývoj závodních jachet letí v posledních letech cvalem. Jednou z cest, kterou uhání, jsou jachty s kulatou přídí. Průkopníkem v tomto směru je designér David Raison.
V roce 2011 zvítězil David Raison v závodu Minitransat na svém vlastním designu Magnum. Ošklivá jachta s kulatou přídí nedala svým soupeřkám šanci. Od té doby kralují jachty tohoto typu třídě Classe Mini.
Magnum způsobila změny i ve třídách Class 40 a Imoca, ale nebyly na první pohled tak výrazné. Přídě se rozšířily, ale stále zůstaly příděmi.
Nyní přichází revoluční změna do třídy Class 40. Nová jachta Credit Mutuel Iana Lipinského bude klasickým designem Davida Raisona. Podívejte se na širokou kulatou příď. Jak si novinka povede bychom měli vidět již na podzim při Transat Jacques Vabre.
Můžeme si všichni říkat, že taková jachta není hezká. Ztrácí elegantní tvary, na které jsme byli zvyklí. Na druhou stranu je jasné, že bude-li podobně rychlejší, jako byla v roce 2011 Magnum, budou nadále jachty Class 40 vypadat takto. A stejnou cestou půjdou i běžné turistické jachty. Představte si čtyřicítku s dvojicí kajut na přídi… Fantasie pro charterové firmy. A na estetiku si zvykneme.
4996
Související články
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Při závodu Transat Quebec St.Malo padl nový rekord třídy Class 40 v počtu upliutých mil za 24 hodin 440,2 míle. V té samé době se náhle potopila jachta, která držela původní rekord Acrobatica. Posádka se evakuovala do záchranného ostrůvku a byla úspěšně zachráněna.
Neuvěřitelně krásná trasa
Neuvěřitelně krásná trasa
Podívejte se na tracking sólového závodu přes Atlantik The Transat CIC. Na čele pluje talentovaný Yoan Richomme a jeho trasa je… Prostě geniální! To musí vidět každý, kdo se na ni podívá. Je to kulečník mezi tlakovými nížemi, frontami a hřebeny vysokého tlaku vzduchu. Richomme zase jednou ukazuje, že kouzlo je v jednoduchosti.
Dalin po nemoci k nezastavení
Dalin po nemoci k nezastavení
Včera odstartoval sólový závod přes Atlantik Transat CIC, následovník dobře známého OSTARu. Na čele s náskokem Charlie Dalin, který pro nemoc musel poslední rok vynechat. Na startu je přitom téměř celá špička třídy IMOCA.