Český jachtař ve Vendée Globe?
Zítra večer je na programu poslední letošní přednáška o Vendée Globe. Co se tentokrát dozvíte? Podíváme se na dění v posledním týdnu, na zajímavý výhled k mysu Horn. Ale bude tu ještě jedno mimořádně zajímavé téma. Postaví se na start závodu i český jachtař?
Od Vánoc bojovalo čelo závodu s bezvětřím v tlakové výši, která je v této oblasti nezvyklá. Ještě jedenáctý Louis Burton ztrácí méně než 500 mil na první místo. Jen den plavby v ideálních podmínkách! A dokonce i čtrnáctý Romain Attanasio zaostává jen o 1000 mil. Za mysem Horn dojde o víkendu k další kompresi, a nakonec může svést souboj o stupně vítězů téměř polovina startujících. To se ještě nikdy v historii závodu nestalo!
Proč je mys Horn tak obávaným místem? Co přijde za ním? Kdo má ještě šanci promluvit do pořadí na čele? Přinese pomalý průběh závodu na paluby hlad? Co je Point Nemo?
To jsou jen některá témata, kterým se budeme zítra věnovat. Tím hlavním ale bude česká účast na příští Vendée Globe. Pokusí se Milan Koláček postavit na start největšího závodu? Co musí splnit, aby se mu to povedlo? A jaké jsou jeho závodní plány na příští rok? Tedy jaké závody a na jaké lodi?
To vše se můžete dozvědět zítra večer při poslední letošní přednášce věnované Vendée Globe.
4151
Související články
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.