CANY Lanex Offshore Cup
Dnes ráno v 8:00 startovní znamení na lodi závodní komise odstartovalo již 8. ročník tohoto jediného českého námořního závodu, který se jede tradičně na Baltu. Startovní pole se bohužel redukovalo na pouhých 6 závodních lodí. Podepsala se na tom především současná situace, která poněkud zkomplikovala většině posádek odjezd.
Zvláště když jsme se ve středu večer ze zpravodajství trvale rozdmýchávajícího hysterii kolem Covidu dozvěděli, že Pražáci se zřejmě stávají v Německu nežádoucí a museli jsem si všichni na poslední chvíli vystát fronty na dobrovolné šťourání v nose.
Tato omezení ovlivnila rozhodnutí dámské posádky Pavlíny Bernáthové do místa závodu necestovat. Na místě jsme však v Německu nezaznamenali žádné překážky nebo omezení.
Další odstupující posádka Vojty Stavného doplatila na klesající úroveň služeb některých místních charterových společností. Dostala jinou než původně objednanou loď, navíc ve velmi špatném stavu. Tým se pokusil s ní ještě navečer před startem vrátit na opravu do Warnemünde, ale bohužel bez většího úspěchu.
Šest statečných posádek, které neodradil boj s medializovaným pevninským nepřítelem, odhodlaně nastoupilo na nábřeží v maríně ke slavnostnímu zahájení události. Po té ještě následovala krátká porada kapitánů ve stylové zasedačce místní maríny.
V současné době flotila míří poháněna mírným jižním větrem za slunného a teplého rána směrem k mysu Darsser Ort.
Polohu lodí najdete zde.
2698
Související články
Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Včera po poledni odstartoval z Brestu nejrychlejší závod kolem světa Arkea Ultim Challenge. Sólový. Během první noci trimarany dosahovaly rychlosti až 45 uzlů.
Българска работа (Balgarska rabota)
Българска работа (Balgarska rabota)
V bulharském Pomorie připravovali optimistickou regatu, když se jim roznemohl jeřáb, kterým spouštěli na vodu organizační člun. Zodiac visí nad hladinou, elektrický motor jeřábu nad ním stávkuje. Je třeba to opravit. Správce klubu, v jedné osobě i mechanik, se nebojí vlka (ani elektrického proudu) nic a dal se do opravy.
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.