CANY Lanex Offshore Cup
Dnes ráno v 8:00 startovní znamení na lodi závodní komise odstartovalo již 8. ročník tohoto jediného českého námořního závodu, který se jede tradičně na Baltu. Startovní pole se bohužel redukovalo na pouhých 6 závodních lodí. Podepsala se na tom především současná situace, která poněkud zkomplikovala většině posádek odjezd.
Zvláště když jsme se ve středu večer ze zpravodajství trvale rozdmýchávajícího hysterii kolem Covidu dozvěděli, že Pražáci se zřejmě stávají v Německu nežádoucí a museli jsem si všichni na poslední chvíli vystát fronty na dobrovolné šťourání v nose.
Tato omezení ovlivnila rozhodnutí dámské posádky Pavlíny Bernáthové do místa závodu necestovat. Na místě jsme však v Německu nezaznamenali žádné překážky nebo omezení.
Další odstupující posádka Vojty Stavného doplatila na klesající úroveň služeb některých místních charterových společností. Dostala jinou než původně objednanou loď, navíc ve velmi špatném stavu. Tým se pokusil s ní ještě navečer před startem vrátit na opravu do Warnemünde, ale bohužel bez většího úspěchu.
Šest statečných posádek, které neodradil boj s medializovaným pevninským nepřítelem, odhodlaně nastoupilo na nábřeží v maríně ke slavnostnímu zahájení události. Po té ještě následovala krátká porada kapitánů ve stylové zasedačce místní maríny.
V současné době flotila míří poháněna mírným jižním větrem za slunného a teplého rána směrem k mysu Darsser Ort.
Polohu lodí najdete zde.
2641
Související články
Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Obliba shorthanded jachtingu ve světě rychle roste. Už i světové loděnice na tento trend slyší. Jak je tomu v tomto směru u nás a co je pro zajímavou disciplínu možné udělat?
Legendární Májová regata MORIS design vyrazí na 1. máje už na svůj 23. ročník
Legendární Májová regata MORIS design vyrazí na 1. máje už na svůj 23. ročník
Pravidelní účastníci závodu plachetnic, legendární Májové regaty, vědí, že absolutní vítěz si od roku 2014 odnáší trofej v podobě sochy jelena. Jedná se o jedinou regatu na světě, kde něco takového závodníci vyhrávají. Ptáte se proč? Děje se to na počest jejího zakladatele Jirky Jelínka, který zorganizoval první závod v roce 2000 a v roce 2014 regatu ze zdravotních důvodů předal současnému majiteli, Radomíru Klofáčovi. Závod si drží tradici opravdové offshore regaty, která kotví pokaždé někde jinde a kromě závodění objevuje krásy ostrovů a ostrůvků středního Chorvatska. Spolu se zlatým jelenem si účastníci odnesou také nezapomenutelné zážitky z pohodové plavby i dramatických okamžiků.
Podzimní Seawolfcup
Podzimní Seawolfcup
Po dvou covidových letech plných nejistoty jsme všichni doufali, že se situace zklidní a život pojede dále v obvyklých kolejích. A přišla nejistota další. I přes energetickou krizi a obecnou nejistotu z budoucnosti se na startu podzimního Seawolfcupu sešlo osmnáct lodí.