Byl to kontejner
Thomas Ruyant je i s lámající se lodí jen kousek od bezpečí. 80 mil zbývá do přístavu Bluf. Vše nasvědčuje tomu, že se srazil s kontejnerem.
"Plul jsem rychlostí 17 – 18 uzlů. Najednou se vše zastavilo. Říkal jsem si, že jsem musel trefit kontejner. To rozervalo trup. Příď doslova explodovala. Naštěstí nespadl stěžeň. Spal jsem ve svém bean bagu. Hlavu jsem měl schovanou. Nalétl jsem nárazem na přepážku pod stěžněm. U přepážky jsem pak nalezl věci, které byly uloženy v zádi lodi. Musely tedy letět více než 10 metrů!"
K situaci dodává: "Je to trochu stresující situace. Uklidňující je, že jsem kousek od pobřeží. Jenomže to je nejspíše také příčinou kolize. Potkal jsem několik nákladních lodí. Myslím, že jsem na námořní cestě mezi Novým Zélandem a Austrálií. Vzhledem k podmínkám, které zde panují, tu musí čas od času nějaký ten kontejner skončit v moři. Vzhledem k razantnosti nárazu si myslím, že jsem jeden z nich trefil.
Je to konec mojí Vendée Globe. Skončila. V polovině…
Je to v prdeli! Nikomu bych to nepřál…"
Polohu lodi můžete sledovat na Marine Traffic. Již pluje jižně od pobřeží Nového Zélandu, je tedy krytá před vlnami, které zvedá silný vítr od severozápadu.
5848
Související články
Vypadá to na velký rekord
Vypadá to na velký rekord
Vedoucí dvojice Vendée Globe je na severní polokouli. V Les Sables se již staví slavobrána. Na 14. a 15. ledna se plní hotely. Rekord závodu bude překonán a bude překonán ve velkém stylu. Foily v letošním ročníku ukázaly, co v rukou výjimečných mužů dovedou.
Plachta na cucky, ledovce na obzoru a kdy první v cíli?
Plachta na cucky, ledovce na obzoru a kdy první v cíli?
Vedoucí dvojice Vendée Globe propluje podle propočtů organizátorů cílem mezi 14. a 16. lednem. Bude to nový rekord závodu. Čtvrtý Thomas Ruyant přišel ve větru přes 50 uzlů o důležitou kosatku J2 a část startovního pole v Pacifiku se potkala s ledovci.
Pasát na dohled a pátý ze hry
Pasát na dohled a pátý ze hry
Vedoucí dvojici Vendée Globe Richomme/Dalin zbývá 550 mil do pasátu. Pak už bude možné počítat ETA do cíle. Vítěz posledního ročníku Yannick Bestaven má jiné starosti. Z technických důvodů musel zamířit za mysem Horn do Ushuaii a odstoupit ze závodu.