Byl to kontejner
Thomas Ruyant je i s lámající se lodí jen kousek od bezpečí. 80 mil zbývá do přístavu Bluf. Vše nasvědčuje tomu, že se srazil s kontejnerem.
"Plul jsem rychlostí 17 – 18 uzlů. Najednou se vše zastavilo. Říkal jsem si, že jsem musel trefit kontejner. To rozervalo trup. Příď doslova explodovala. Naštěstí nespadl stěžeň. Spal jsem ve svém bean bagu. Hlavu jsem měl schovanou. Nalétl jsem nárazem na přepážku pod stěžněm. U přepážky jsem pak nalezl věci, které byly uloženy v zádi lodi. Musely tedy letět více než 10 metrů!"
K situaci dodává: "Je to trochu stresující situace. Uklidňující je, že jsem kousek od pobřeží. Jenomže to je nejspíše také příčinou kolize. Potkal jsem několik nákladních lodí. Myslím, že jsem na námořní cestě mezi Novým Zélandem a Austrálií. Vzhledem k podmínkám, které zde panují, tu musí čas od času nějaký ten kontejner skončit v moři. Vzhledem k razantnosti nárazu si myslím, že jsem jeden z nich trefil.
Je to konec mojí Vendée Globe. Skončila. V polovině…
Je to v prdeli! Nikomu bych to nepřál…"
Polohu lodi můžete sledovat na Marine Traffic. Již pluje jižně od pobřeží Nového Zélandu, je tedy krytá před vlnami, které zvedá silný vítr od severozápadu.
5744
Související články
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
Maxime Sorel skončil v letošní Vendée Globe. Louis Burton se snaží opravit vážné strukturální praskliny na Bureau Vallée, Jean Le Cam má svoji hlavu. A pasát? Ten je kdovíkde.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.