Bulharská černomořská flotila 2
Plujete kalným mlžným ránem. Je vidět sotva na příď. Ozývají se tlumené zvuky moře, sirény. Strašidelné. Z mlhy před vámi se začnou vynořovat obrysy… Lebka s krvavýma očima…
I toto je jedna z lodí bulharské černomořské turistické flotily. Není to jen tak nějaká tuctová loď. Je v mnohém výjimečná. Ta lebka na zádi mezi ostatními specialitami je jen maličkost. Ač se to na první pohled nezdá, je to opět trimaran. Jmenuje se Černá perla.
Pod dřevěným pobitím, které zakrývá plavbyschopný základ, se skrývá trojice trupů. Prohlédnete-li si detailně příď, zjistíte, jak plavidlo vzniklo. Střední trup nese znaky běžné dřevěné rybářské lodě. Protože byla malá a úzká, tedy nedostačovala rozmáchlým plánům na pirátské divadlo na palubě, došlo k jejímu zvětšení.
Foto Lodní noviny
Plováky jsou jen plechové krabice.
Vznikly dvě plechové krabice se seseklou přídí, které byly přidělány k bocím původní rybářské lodě železnými traverzami. Pak následovala hromada prken na bok a základ pirátské krásky byl hotov. Stačilo nahodit štok, aby se zdvojnásobila kapacita.
Foto Lodní noviny
Oranžová novodurová odpadní trubka vlevo od pravého přívěsáku odvádí chladící vodu od vestavěného dieselu.
Otázkou bylo, co udělat s motorem. Původní diesel skrytý v rybářské lodi na pohon celku nedostačoval. Proto bylo rozhodnuto mu pomoci. Na zádě plováků byla umístěna dvojice přívěsných motorů Mercury o výkonu 70 HP.
Vznikl tak třímotorák poháněný jedním dieselem a dvěma benzíńáky. Unikátní kombinace na unikátní lodi. Dvojice přívěsáků navíc pomáhá s manévry v přístavech. Jen na můstku s tím musí mít kapitán plné ruce práce.
3886
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.