Budoucnost
Takto vidí budoucnost jachtingu designéři z kanceláře VPLP, která udává směr nejen ve světě vícetrupých jachet, ale také závodních lodí třídy IMOCA.
Projekt nese název Seaffinity. Jde o trimaran, který bude poháněn především větrem díky dvoujici pevných plachet Oceanwings. Pro případ absence větru bude na palubě hybridní motor poháněný elektrickou energii, která vznikne ve vodíkových palivových článcích.
Tvar jachty je inspirován těly mořských racků. Je to patrné především při pohledu zpředu. Projekt vznikl pro klienty, kteří hledají něco nového a tradiční nabídka jachet je nudná a příliš nešetrná k životnímu prostředí.
Parametry
Design VPLP
Materiál Hliník
Délka 45 m
Šířka 16,8 m
Ponor 2 m
Výška stěžně 35,5 m
Plocha plachet 2 x 250 m2
Více zde
Grafika VPLP
3226
Související články
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Nejrychlejší sólojachtař Gabart bude závodit s kontejnerovkami
Před pár týdny způsobil Francois Gabart pozdvižení svým rozhodnutím předat kormidlo trimaranu SVR Lazartique v sólo třídě Ultim 32/23 mladšímu kolegovi Tomu Laperchemu. Jeho zájem se přesunul k o dost odlišné disciplíně, byť alespoň zůstal u tří trupů. Pracuje na vývoji obřího nákladního trimaranu, který by měl dopravovat zboží mezi Evropou a Amerikou rychleji než současné kontejnerovky.
Cenově dostupná loď na offshore
Cenově dostupná loď na offshore
Brzy by měla spatřit světlo světa první loď třídy Class 30 One Design. Jedná se o závodní jachty určené pro offshore závody s cenou pod 100 000 EUR.
Class 40 je třída, kde vývoj letí kupředu
Class 40 je třída, kde vývoj letí kupředu
V posledních letech byla velká pozornost v offshore jachtingu upřena na foily. Jsou sexy… Je tu ale třída, kde jsou foily zakázané, a přesto jde vývoj mílovými kroky dopředu. Vlastně nejde, letí dopředu. Je to Class 40.