Bílý písek a tyrkysové moře
Až se jednou zase otevře státní hranice (jestli se ještě otevře), bude možné znovu začít hledat zátoky s tyrkysovou vodou a bílým pískem na mořském dně. Místa na odpolední koupačku i na noční kotvení.
Jedno z nich leží na severozápadě ostrova Molat, na vjezdu do průlivu Zapuntel. Najděte si Sibinjski rat a pod ním je schovaná nevelká zátoka otevřená k jihu. Na dně v ose zátoky je krásný bílý písek, voda je azurová. Zakotvíte bezpečně na hloubce 4 – 6 metrů.
Zátoka je čistá, jedinou stopou lidské činnosti je naplavený odpad všeho druhu na pláži. To však už není nic zvláštního, za poslední léta jsme si na svinčík zvykli (lidé si dokážou zvyknout na cokoli).
Pozor dávejte na mělčiny u břehů. Pobřeží je lemováno pod hladinou skalkami, které místy zátoku výrazně zužují.
Pokud byste si stání zde rozmysleli, stačí přejet za roh do Zapuntelu, kde je k dispozici přibližně milion kotevních bójí, nebo také stání v malém přístavu. V přístavu je obchod se špatně odhadnutelnými otvíracími hodinami. Restaurace zde je také. A když nebudete čekat vůbec nic, tak i málo je příjemným překvapením.
4209
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.