Bénéteau Sense 57 – čím je jiná?
Před několika lety představila loděnice Bénéteau novou řadu Sense. Od do té doby běžné řady Oceanis se výrazně lišila. Dnes je vlajkovou lodí této řady model Sense 57. Čím je tato jachta jiná? Proč si ji zvolit?
Řada Sense byla vytvořena pro majitele, kteří hledají především pohodlný život na palubě, nikoli co největší počet kajut v podpalubí. Jde tedy o zkušenější jachtaře, mající již za sebou dobu, kdy maximum kajut bylo hlavním předpokladem pro koupi jachty.
Jachty Sense jsou navrženy pro jachtaře, kteří na palubě tráví delší časové období, i když se zrovna nemusí pouštět do dlouhých přeplaveb. Na palubě se počítá s instalací technických doplňků, které život zpříjemňují. Pro jejich zásobení elektrickou energií je na palubě místo pro zabudování dieselového generátoru.
Foto Nicolas Claris
Salón je propojen s kokpitem jen třemi schůdky
Kajuty jsou v podpalubí posunuty do přední části lodě. Je to proto, aby byly daleko od hlučného motoru a generátoru. A samozřejmě také od kokpitu, který může být večer dost společensky aktivní. Uspořádání jachty je tedy od zádi: kokpit, salon s kuchyní, kajuty pro hosty s vlastními koupelnami a zcela na přídi velká kajuta majitelská, vybavená kromě koupelny s toaletou i samostatným sprchovým koutem. Na zádi pod kokpitem nejsou žádné kajuty, nebo je tam jen kajuta pro posádku.
Zadní část jachty je společenská a pracovní a přední klidová. Do kajuty majitele se jde chodbičkou mezi kajutami pro hosty. Všude je maximum světla a samozřejmě také prostoru. Místo dveří do kajut pro hosty, které by znesnadňovaly pohyb v podpalubí, jsou použity široké zasouvací stěny.
Velký salón je spojený s kuchyní a světlem i velmi dobrým propojením s kokpitem připomíná vícetrupé jachty. Do kokpitu vedou jen tři pozvolné schody.
Foto Nicolas Claris
Výborně krytý kokpit
Celý kokpit může být zastřešen hardtopem s odsouvacím středem. Při zakrytí celého kokpitu je posádka téměř dokonale chráněna před nepřízní počasí. Stůl na pravoboku je možné spustit na úroveň okolního sezení a získat tak velké dvoulůžko.
Při stání na kotvě dominuje zádi veliká koupací plošina zabírající celou šíři zádě. Pod sedačkami kormidelníka může být na přání majitele schován gril na jedné a dřez s tekoucí vodou ve druhé.
Trup jachty je navržen s vysokou tvarovou stabilitou, loď se tak za plavby méně naklání.
Parametry
Celková délka |
17,78 m |
Délka trupu |
16,80 m |
Šířka |
4,97 m |
Ponor |
2,40/ 1,85 m |
Výtlak |
18 780 kg |
Balast |
4 900/ 5 500 kg |
Plocha plachet |
152,5 m2 |
Nádrž na palivo |
415 l |
Nádrž na vodu |
640 l
|
Výkon motoru |
80 HP |
Design |
Berret Racoupeau Yacht Design |
Cena bez DPH |
393 100 EUR |
Více |
www.bemexboot.cz |
2512
Související články
Revoluční změna ve Figaru
Revoluční změna ve Figaru
Mezi sólovými jachtaři je třída Figaro pojmem. Od roku 2019 se můžeme těšit na revoluci. Figaro 3 bude mít křídla!