Beneteau Oceanis 46.1
Nová generace jachet Oceanis francouzské loděnice Beneteau je mimořádně povedená designově, svými výkony a především vnitřním prostorem.
První jachtou nové generace byl Oceanis 51.1. Implementace nových prvků, které jsou běžné u závodních jachet, zvedla výkony turistické jachty až k lodím sportovního charakteru. Vnitřní prostor především v přední části trupu odpovídal jachtám o 4 stopy delším a elegantní řešení exteriéru bylo patrné již z dálky.
Nyní jde loděnice stejnou cestou i u menšího modelu 46.1. Na designu trupu tentokrát nepracovala kancelář Berret Racoupeau, jako v případě 51.1, ale architekti z Finot-Conq, kteří jsou známí celou řadou svých závodních jachet.
Navzdory jiným designérům vychází trup jachty ze stejných základů, jaké byly použity u její větší sestry. Trup se ostře rozšiřuje nad čarou ponoru a na palubě i v podpalubí získává posádka cenné metry navíc. To je zřejmě základní devíza nové jachty.
Vnitřní prostor turistické jachty nemusí být v protikladu k atraktivním výkonům. Šířka dodává jachtě stabilitu a výkon. Na čáře ponoru je však trup překvapivě úzký. Smáčená plocha je malá a to je jeden z dalších rychlostních předpokladů. Pokud je rychlost pro vás tím hlavním vodítkem, můžete sáhnout po vybavení First Line. Získáte o metr delší stěžeň, o 28 % větší plochu plachet, závodní Harken palubní hardware a hlubší závodní kýl s olověným balastem na spodku.
Povedený vzhled jachty s integrovaným čelenem, zkosenou bortlajsnou, velkými okénky v trupu a elegantní nástavbou, sice nepřidá na prostoru ani na jízdních vlastnostech, ale ani v nejmenším není nedůležitý.
Kokpit je protažen až na střechu nástavby vedle hlavní lukny, kde jsou lehátka na slunění, případně místa pod sprayhoodem, kde je možné v úkrytu před rozmary počasí strávit hlídku. Celý kokpit je široký a pohodlný, ovládací prvky jachty jsou až před kormidly. Kormidelník je tak schopen zvládnout vše sám.
Prostorný trup je nejvíce patrný v podpalubí. Před deseti lety bychom podobný vnitřní prostor nalezli na jachtě nejméně o 5 stop delší.
Jachta bude dodávána ve verzích od 3 do pěti kajut. Poprvé se představí v Austrálii, na podzim bude k vidění na evropských veletrzích.
Parametry
Celková délka |
14,60 m |
Délka trupu |
13,65 m |
Délka na vodorysce |
13,24 m |
Šířka |
4,50 m |
Ponor |
1,75 / 2,35 / 2,65 m |
Výtlak |
10 597 kg |
Balast |
3 061 / 2 735 / 2 576 kg |
Rolovací hlavní plachta (standard) |
44,5 m2 |
Samopřehazovací kosatka (standard) |
67,0 m2 |
Klasická hlavní + genoa |
112 m2 |
Nádrž na palivo (standard) |
200 l |
Nádrž na vodu (standard) |
370 l
|
Výkon motoru (standard) |
57 HP |
Design |
Pascal Conq |
Cena bez DPH |
POA EUR |
Více |
www.bemexboot.cz |
4456
Související články
Revoluční změna ve Figaru
Revoluční změna ve Figaru
Mezi sólovými jachtaři je třída Figaro pojmem. Od roku 2019 se můžeme těšit na revoluci. Figaro 3 bude mít křídla!