Absolutní neznalost pravidel?
Ve čtvrtek se v Zadarském kanálu nedaleko městečka Kukljica srazila plachetnice plující na plachty s motorovým člunem. Obě lodě se po srážce potopily.
K nehodě došlo ve čtvrtek půl hodiny po poledni. Viditelnost je v té době na Jadranu obvykle dobrá. Do plachetnice plující na plachty narazil do pravoboku rychlostí cca 15 uzlů motorový člun. Svědci uvádějí, že zaslechli velkou ránu. Aby taky ne! Jedna z lodí se začala potápět. Ve chvíli, kdy na místo dorazila loď Lučke kapitanije Zadar, byli již všichni účastníci nehody vytaženi z moře kolem plujícími čluny a převezeni k ošetření na břeh. Byli mezi nimi i zranění.
Obě poškozené lodě již v té době spočívaly na mořském dně.
Na vině je samozřejmě nedodržení pravidel COLREG. Proč k němu došlo, je zatím záhadou. Skipper motorového člunu byl zřejmě přesvědčen, že platí přednost zprava...
Zdá se, že letošní sezóna na Jadranu bude na zážitky bohatá.
9835
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.