A mariňaci nebudou mit co žrat
I do jachtařských marín nezadržitelně vstupuje digitalizace. Proces, na jehož konci má být samoobslužný provoz přístavů bez nutnosti zaměstnávat personál. Alespoň síť přístavů D-Marin, která provozuje 16 marín v šesti středomořských zemích, se takovou cestou vydává. Aktuálně představila novinku, které říká „chytrý sloupek“.
Společnost s tureckými majiteli provozuje své maríny v Turecku, Chorvatsku, Řecku, Černé hoře a po nedávných akvizicích také v Itálii a Španělsku. Mimo Evropu působí ještě ve Spojených arabských emirátech. Na východních březích Jadranu spravuje maríny v Zadaru, Sukošanu, Šibeniku či Tribunji.
Svůj chytrý přístavní sloupek společnost vyvinula vlastními silami s cílem zvýšit pohodlí svých klientů a zrychlit obvyklé procesy, pojící se s kotvením jachet. Novinka má přispět k „plné digitalizaci“ pokud jde o spotřebu energií, digitální platby, kontrolu nákladů či ovládání na dálku.
Návštěvníci marín s tímto sloupkem by se tak měli zcela obejít bez návštěv kapitanátu nebo čekání ve frontě. Klíčovou výhodou chytrého sloupku je, že jej zákazník může ovládat online a mít tak odkudkoli přehled o dodávkách energie i svých platbách.
Že to s technologickým uprgadem firma myslí vážně, dokázala již v loňském roce spuštěním „dvouminutového“ online rezervačního systému. Šéf IT v D-Marin Michal Maslowski tvrdí, že chytré sloupky instaluje do všech svých marín v průběhu letošního roku.
Představení chytrých sloupků je součástí mohutné letošní ofenzivy v podání D-Marin. Začátkem února společnost poprvé vstoupila na španělský trh, když získala tři maríny od španělské skupiny Marinas del Mediterráneo. Jen o několik měsíců dříve vstoupila na italský trh akvizicí přístavu Punta Faro Marina poblíž Benátek.
1026