7000 mil dlouhý finiš
Nejtěžší závod na světě má i nejdelší cílovou rovinku. Je dlouhá 7000 mil. Začíná u mysu Horn. Poslední zatáčku před cílovou rovinkou má za sebou vedoucí dvojice Vendée Globe Yannick Bestaven a Charlie Dalin.
Yannick Bestaven minul poslední velký mys včera odpoledne daleko jižně. 85 mil od mysu v doznívající bouři, s vlnami kolem 8 metrů a větrem 45 uzlů. Náskok na druhého Dalina byl 160 mil.
Dalin proplul kolem mysu o 14 hodin později nad ránem jen 6 mil od mysu. Viděl jeho obrys, viděl světlo majáku. S hlídačem si vyměnil pár slov vysílačkou. Jen nebylo jasné, jakým jazykem strážce mluvil.
Oba závodníci volí odlišnou strategii. Dalin proplul úžinou La Maire, Bestaven zůstává daleko na jihu poblíž hranice AEZ. Trasa k severu nebude snadná. V cestě stojí tlaková výše, vypadá to na stoupačku. Z Pacifiku se blíží další dvojice závodníků Thomas Ruyant a Damien Seguin.
V současnosti se nedaří rozchodit program Squid, pomocí kterého bychom se mohli podívat, kudy povede nejlepší cesta k severu.
Přednáška se speciálním hostem
Ve čtvrtek proběhne další přednáška o Vendée Globe. Tentokrát se speciálním hostem. Bude jím vynikající závodník a především skvělý lodní designér Sam Manuard, který má na svědomí nejzajímavější loď tohoto ročníku L´Occitane Armela Tripona. Máte-li pro Sama Manuarda dotazy, zašlete nám je na adresu info@lodninoviny.cz
2587
Související články
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.