700 mil k mysu Horn
Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.
Podmínky jsou náročné a v nich je nejrychlejší Malizia. Je to jachta, která je těžší než ostatní a je optimalizovaná na podmínky Jižního oceánu. Je vidět, že v posledních dnech získává.
Se ztrátou 25 mil je druhá Holcim – PRB. Kevin Escoffier se drží na dosah a netlačí na pilu. Ví, že by podmínky pro jeho univerzálnější jachtu ještě měly přijít. Do cíle je stále 2600 mil a situace se za mysem Horn změní. Ve slabším větru je z těchto dvou jachet rychlejší Holcim – PRB.
Na třetím místě se ztrátou 91 mil pluje Biotherm. Pro mě je překvapením, jak dobře se tato jachta, která na podzim téměř bez tréninku vyrazila na Route du Rhum, drží. Poslední 11th Hour Racing ztrácí 108 mil. Od té se naopak očekávalo více. Potýká se však s technickými problémy. Momentálně ji brzdí hlavní plachta. Pluje se druhým refem ve chvílích, kdy ostatní mají nahoře první. První ref je na 11th Hour Racing po poškození nepoužitelný.
Polohu lodí najdete zde.
335
Související články
Co se stalo při Fastnetu
Co se stalo při Fastnetu
Na videu, které najdete u článku popisuje Milan Koláček, jaký byl letošní Rolex Fastnet Race, kterého se jako první Čech účastnil na foilující jachtě IMOCA.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.