700 mil k mysu Horn
Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.
Podmínky jsou náročné a v nich je nejrychlejší Malizia. Je to jachta, která je těžší než ostatní a je optimalizovaná na podmínky Jižního oceánu. Je vidět, že v posledních dnech získává.
Se ztrátou 25 mil je druhá Holcim – PRB. Kevin Escoffier se drží na dosah a netlačí na pilu. Ví, že by podmínky pro jeho univerzálnější jachtu ještě měly přijít. Do cíle je stále 2600 mil a situace se za mysem Horn změní. Ve slabším větru je z těchto dvou jachet rychlejší Holcim – PRB.
Na třetím místě se ztrátou 91 mil pluje Biotherm. Pro mě je překvapením, jak dobře se tato jachta, která na podzim téměř bez tréninku vyrazila na Route du Rhum, drží. Poslední 11th Hour Racing ztrácí 108 mil. Od té se naopak očekávalo více. Potýká se však s technickými problémy. Momentálně ji brzdí hlavní plachta. Pluje se druhým refem ve chvílích, kdy ostatní mají nahoře první. První ref je na 11th Hour Racing po poškození nepoužitelný.
Polohu lodí najdete zde.
485
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.