700 mil k mysu Horn
Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.
Podmínky jsou náročné a v nich je nejrychlejší Malizia. Je to jachta, která je těžší než ostatní a je optimalizovaná na podmínky Jižního oceánu. Je vidět, že v posledních dnech získává.
Se ztrátou 25 mil je druhá Holcim – PRB. Kevin Escoffier se drží na dosah a netlačí na pilu. Ví, že by podmínky pro jeho univerzálnější jachtu ještě měly přijít. Do cíle je stále 2600 mil a situace se za mysem Horn změní. Ve slabším větru je z těchto dvou jachet rychlejší Holcim – PRB.
Na třetím místě se ztrátou 91 mil pluje Biotherm. Pro mě je překvapením, jak dobře se tato jachta, která na podzim téměř bez tréninku vyrazila na Route du Rhum, drží. Poslední 11th Hour Racing ztrácí 108 mil. Od té se naopak očekávalo více. Potýká se však s technickými problémy. Momentálně ji brzdí hlavní plachta. Pluje se druhým refem ve chvílích, kdy ostatní mají nahoře první. První ref je na 11th Hour Racing po poškození nepoužitelný.
Polohu lodí najdete zde.
848
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
The Ocean Race Europe začal kolizí
The Ocean Race Europe začal kolizí
O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Zítra startuje známý offshore závod Rolex Fastnet Race. Kromě toho, že jsou na startu i naši, je zde dost dalších důvodů, proč závod sledovat. Start bude zítra vysílán na Youtube.