58 sekund
Závod dlouhý 608 mil se rozhodl půl míle před cílem. Vítězný trimaran Maxi Edmond de Rothschild Gitana Team vedený duem Cammas, Caudrelier předjel Macif půl míle před cílovou čarou a rozdíl v cíli činil 58 sekund.
Maxi Edmond de Rothschild Gitana Team byl první u Fastnetu, ale pak šel do čela Macif a vedení pohodlně kontroloval. Skoro až do cíle. Na layline jako první otočil Macif a mířil na čáru. Cammas s Caudrelierem se rozhodli využít poslední možnosti, přejeli Macif a otočili až o chvíli později. Macif držel stále vedení, ale náskok se zkracoval. Míli před cílem Gitana Team vyostřil a zamířil přímo na kraj cílové čáry, který byl nejblíž. Vycházelo to výborně a trimaran ještě zrychlil. Macif odpadnout nemohl a musel plout na vzdálenější střed čáry.
Rozhodnutí
Půl míle před cílem šel Maxi Edmond de Rothschild Gitana Team do čela. V cíli za ním rekordní trimaran Macif zaostal o pouhých 58 sekund. Maxi Edmond de Rothschild Gitana Team překonal rekord závodu z roku 2011 o téměř 5 hodin. Nový absolutní rekord závodu má hodnotu 1 den, 4 hodiny a 2 minuty. Původní rekord závodu překonaly všechny čtyři Ultime trimarany, vedle obou zmíněných také Sodebo a Actual.
V cíli se ukázalo, že týmu Gitana pomohlo v závěru štěstí. Zatímco Gitana letěl do cíle na foilech, Macif kvůli závadě na mechanizmu naklápění foilu do vzduchu nemohl.
Vyrovnaný závod
Během celého závodu oba trimarany od sebe dělily maximálně 4 míle. Co řekl k úvodu závodu Franck Cammas: „Před jsme chtěli zamířit na sever, ale po startu jsme dostali novou předpověď, kzterá favorizobvala jižní trasu. Protože však Macif zamířil k severu, pluli jsme tam také. Navíc severní varianta vycházela tím lépe, čím jsme byli rychlejší. Pluli jsme rychleji než náš routing. Nejprve proto, že bylo více větru než v předpovědi. A díky klidné hladině bez vln jsme byli rychlejší než náš polární diagram.“
Najetí na mělčinu
Nedlouho po startu mohl závod pro vítěznou loď skončit. Na Shingle Bank trimaran najel ve 25 uzlech na mělčinu. Odnesl to naštěstí jen zahnutý konec foilu. Nebylo to ale všechno. Za Fastnetem nabral trimaran na daggerboard rybu. Aby se jí zbavil, musel trimaran zastavit. To byla chvíle, kdy šel Macif dopředu.
Další informace najdete zde.
3242
Související články
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?