160 kilometrů kontejnerů
Nová největší kontejnerová loď na světě uveze 20 150 kontejnerů. Neboli 20 150 TEU. Je dlouhá 400 metrů, široká bezmála 60 m a postavená byla v Samsung Heavy Industries.
Loď si nechalo postavit japonské rejdařství MOL. Stavba trvala jen 15 měsíců. Na takový kus železa docela rychlost, ne?
Kapacita kontejnerových lodí se udává v TEU. To jsou ty menší 6,1 metru dlouhé kontejnery. Na novou loď se jich tedy vejde 20 150. Pokud bychom je chtěli naložit na vlak, byla by to síla. Pokud by lokomotiva zastavovala na Hlavním nádraží v Praze, tak poslední vagony by ještě čekaly na štempl do pasu před německými hranicemi.
Jak jsme se toho dopočítali? Je to snadné. Pokud by byly kontejnery na vagonech a před nimi a za nimi by vždy bylo volné místo, prodloužily by se na cca 8 metrů. A pokud to vynásobíme, vyjde nám více než 161 kilometr dlouhý vlak.
4544
Související články
Vypadá to na velký rekord
Vypadá to na velký rekord
Vedoucí dvojice Vendée Globe je na severní polokouli. V Les Sables se již staví slavobrána. Na 14. a 15. ledna se plní hotely. Rekord závodu bude překonán a bude překonán ve velkém stylu. Foily v letošním ročníku ukázaly, co v rukou výjimečných mužů dovedou.
Do Jižního oceánu na křídlech fronty
Do Jižního oceánu na křídlech fronty
Thomas Coville se svým týmem na Sodebo Ultim chce už konečně získat Jules Verne Trophy. Za 31 let bylo jen 9 pokusů úspěšných. Na tři desítky neúspěšných. Je na jihu Atlantiku, letí 35 uzly a na rekordní plavbu trimaranu IDEC Sport má náskok 600 mil.
Na domácím hřišti
Na domácím hřišti
O 3,5 dne se Yoanu Richommovi podařilo vylepšit rekord Armela Le Cléac´h u mysu Horn z roku 2016. Vedoucí trojice Vendée Globe je od Štědrého dne v Atlantiku. Tedy na oceánu, který dobře zná. Dalo by se říci, že jsou na domácím hřišti.