Ztroskotání u Hvaru a turisté v gumáku
Konec týdne v chorvatských vodách přinesl dvě zajímavé zprávy. Je tu jedno najetí na mělčinu a dále dva stateční milenci, kteří se vydali na výlet na dinghy.
Nejprve ke ztroskotání. Gulet plující pod tureckou vlajkou se na Paklených otocích vydal do úžiny hluboké kolem jednoho metru. Neprojel. Není se co divit, když ponor lodi je odhadem mezi 2,5 a 3 metry. Vzhledem k tomu, že majitel je cizozemec, tak se s tím kapitanát nepáral a poslal na pomoc zlatem placený Sea Help. To se Turci prohnou.
Druhý příběh má zamilovaný podtext. Němečtí manželé (možná milenci) se vydali na romantickou projížďku na gumenjaku. Znáte to, délka 2,2 metru a spolehlivý motor 1,5 koně.
Udělali ještě jednu chybu. Vybrali si Velebitský kanál. V půl desáté večer si jejich situace svědci všimli a loď kapitanátu vyplula do akce.
Škoda, mohli si dát romantickou noc ve člunu.
5580
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.