Ztroskotání na Sachalinu, hrozí ekologická katastrofa
Čínská nákladní loď ztroskotala na ruském ostrově Sachalin. Zatím nedošlo k úniku paliva, ale vlny se snaží, co mohou, aby narušily integritu trupu. 190 metrů dlouhá loď představuje velké nebezpečí pro životní prostředí.
Nákladní loď An Yang 2 najela na břeh v bouřlivém počasí v sobotu v noci. K úniku paliva zatím nedošlo. Loď je naložená uhlím.
Ruské úřady sledují situaci a zvažují, co s tím. Z kanceláře gubernátora oblasti se ozývá vzdychání, dlouhé pauzy a často slova: „И что теперь?“
V médiích se hovoří o vyložení nákladu těžkou manipulační technikou (velkými lopatami). Odlehčenou loď by se následně mělo podařit odtáhnout. Uhlí bude dočasně uloženo v kůlnách místních obyvatel.
Gubernátor Valerij Limarenko se obává, že tento způsob záchrany by mohl být časově náročný. Vzhledem ke zlostným telefonátům z Moskvy by přílišná časová náročnost operace mohla připravit o místa několik vysokých úředníků v gubernii.
Podle našeho zpravodaje ze Sachalinu prosákla z kanceláře gubernátora ještě jedna varianta, jak sprovodit problém ze světa, která by jak z pohledu časového, tak z pohledu zaměstnanosti vysokého úřednictva byla přijatelnější.
Celý plán počítá se zapojením 7 nákladních automobilů Zil 130 a lomu na stavební kámen 16 km východně od vesnice Pravda. Na nákladní automobily bude v lomu naloženo 20 tun trhaviny TNT, která bude pod dozorem FSB přepravena k vraku. Vrak bude následně pod rouškou tmy rozmetán jediným výbuchem na kusy. Podle předpokladů gubernátora se palivo rozlétne do všech světových stran a nezpůsobí tak vážnější ekologickou zátěž.
Do Moskvy bude odeslán telegram: „Мы уже решили эту проблему.“
517
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.