Ztroskotání na Sachalinu, hrozí ekologická katastrofa
Čínská nákladní loď ztroskotala na ruském ostrově Sachalin. Zatím nedošlo k úniku paliva, ale vlny se snaží, co mohou, aby narušily integritu trupu. 190 metrů dlouhá loď představuje velké nebezpečí pro životní prostředí.
Nákladní loď An Yang 2 najela na břeh v bouřlivém počasí v sobotu v noci. K úniku paliva zatím nedošlo. Loď je naložená uhlím.
Ruské úřady sledují situaci a zvažují, co s tím. Z kanceláře gubernátora oblasti se ozývá vzdychání, dlouhé pauzy a často slova: „И что теперь?“
V médiích se hovoří o vyložení nákladu těžkou manipulační technikou (velkými lopatami). Odlehčenou loď by se následně mělo podařit odtáhnout. Uhlí bude dočasně uloženo v kůlnách místních obyvatel.
Gubernátor Valerij Limarenko se obává, že tento způsob záchrany by mohl být časově náročný. Vzhledem ke zlostným telefonátům z Moskvy by přílišná časová náročnost operace mohla připravit o místa několik vysokých úředníků v gubernii.
Podle našeho zpravodaje ze Sachalinu prosákla z kanceláře gubernátora ještě jedna varianta, jak sprovodit problém ze světa, která by jak z pohledu časového, tak z pohledu zaměstnanosti vysokého úřednictva byla přijatelnější.
Celý plán počítá se zapojením 7 nákladních automobilů Zil 130 a lomu na stavební kámen 16 km východně od vesnice Pravda. Na nákladní automobily bude v lomu naloženo 20 tun trhaviny TNT, která bude pod dozorem FSB přepravena k vraku. Vrak bude následně pod rouškou tmy rozmetán jediným výbuchem na kusy. Podle předpokladů gubernátora se palivo rozlétne do všech světových stran a nezpůsobí tak vážnější ekologickou zátěž.
Do Moskvy bude odeslán telegram: „Мы уже решили эту проблему.“
778
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.