Zlomila se...
Nákladní loď MV Leonardo, registrovaná až v dalekém Mongolsku, byla na cestě do servisu v Turecku.Trochu obrousit, natřít a zpátky do služby.
Protože v loděnici Tuzla v Istanbulu bylo plno, musela nákladní loď plující pod exotickou vlajkou počkat pár dnů na kotvě.
Odpočinek před Istanbulem se stal dvaačtyřicetileté babičce osudný.
Posádka si užívala klidné dny pozdního léta na rejdě. Odpočinek, opalovačka, jen občas dohlédnout na pumpy v podpalubí. Stará a zkušená loď, která už tolikrát objela svět, že by se jiné zatočila hlava, byla trochu prorezlá. Byla rezavá, ale nebylo to nic hrozného.
Pak přešla studená fronta, Černé moře se rozvlnilo a s ním se rozvlnil i trup lodě ze země Čingischána. Zhoupla se jednou, pak podruhé a najednou lup!
Nechce se tomu věřit, ale zlomila se v půlce! Jako když lámete rohlík. Šup a mongolské loďstvo přišlo o jeden ze svých pilířů.
Příď MV Leonardo se podařilo dotáhnout do loděnice. Když se však remorkéry vrátily pro záď chlouby mongolského námořnictva, už byla pevně zakotvená na skaliskách tureckého pobřeží.
To už nikdo ani švajcem nespojí!
4247
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.