Zlomila se...
Nákladní loď MV Leonardo, registrovaná až v dalekém Mongolsku, byla na cestě do servisu v Turecku.Trochu obrousit, natřít a zpátky do služby.
Protože v loděnici Tuzla v Istanbulu bylo plno, musela nákladní loď plující pod exotickou vlajkou počkat pár dnů na kotvě.
Odpočinek před Istanbulem se stal dvaačtyřicetileté babičce osudný.
Posádka si užívala klidné dny pozdního léta na rejdě. Odpočinek, opalovačka, jen občas dohlédnout na pumpy v podpalubí. Stará a zkušená loď, která už tolikrát objela svět, že by se jiné zatočila hlava, byla trochu prorezlá. Byla rezavá, ale nebylo to nic hrozného.
Pak přešla studená fronta, Černé moře se rozvlnilo a s ním se rozvlnil i trup lodě ze země Čingischána. Zhoupla se jednou, pak podruhé a najednou lup!
Nechce se tomu věřit, ale zlomila se v půlce! Jako když lámete rohlík. Šup a mongolské loďstvo přišlo o jeden ze svých pilířů.
Příď MV Leonardo se podařilo dotáhnout do loděnice. Když se však remorkéry vrátily pro záď chlouby mongolského námořnictva, už byla pevně zakotvená na skaliskách tureckého pobřeží.
To už nikdo ani švajcem nespojí!
4081
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.