Zatracený dotykový displej
Vypadá to výborně, ale mě by z toho šlak trefil. Mapový plotter Axiom od Raymarine. Příliš se mi nedaří tuto bestii zapnout. Nakonec jsem sice vždy zvítězil (zatím), ale že by to bylo tak snadné, jako zmáčknout červené gumové tlačítko, to tedy není. A to se nebavíme o situacích, kdy prší, nebo je třeba mít na rukou rukavice.
Dotykový displej výborně vypadá, je čistý designově a je samozřejmě mnohem jednodušší ho zatěsnit a zajistit voděodolnost. Ovládání těchto zařízení však je, především za horších povětrnostních podmínek náročné a nervy drásající.
Naprosto chápu, že výrobně jednodušší a nejspíše i levnější, je nechat všechna tlačítka minulosti. Vzhledem k ceně zařízení, bych však očekával, že prioritou bude také uživatelská přívětivost a ta mi u dotykových displejů chybí. Musím přeci být schopen přístroj spustit i s mokrýma rukama, s rukavicemi na zmrzlých prstech, musím být schopen si otřít displej v dešti a neodjet přitom mapou na druhý konec ostrova.
Můj názor je, že dotykový displej ano, ale v kombinaci alespoň s několika základními tlačítky. V takovém případě si dovedu představit, že to dokážu pustit bez toho, abych chtěl celou navigaci vzteky rozkopat.
701
Související články
Proč nevypínat mapový plotter na kotvě
Proč nevypínat mapový plotter na kotvě
Stání na kotvě je energeticky náročné, proto skippeři často vypínají vše, co jde. Proč není dobré některé z přístrojů na kotvě vypínat?
Rastrové a vektorové mapy
Rastrové a vektorové mapy
V době elektronické navigace skončily papírové mapy někde hluboko v navigačním stolku. Celá navigace probíhá na monitorech mapových plotterů a mobilních telefonech. Pro bezpečnou plavbu je dobré o elektronických mapách něco vědět.
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.