Začíná přestavba přístavu v Sali
1.října se rozjedou práce na přestavbě a rozšíření přístavu v Sali na Dugim otoku. Během přestavby bude prodlouženo nábřeží o 140 m a vznikne nový vlnolam, který bude lépe chránit přístav před jugem.
Cílem nákladné přestavby za téměř 100 milionů kun je především zvýšení bezpečnosti v přístavu a zajištění spolehlivějšího spojení mezi ostrovem a pevninou. Navzdory rozmarům počasí. Prodloužení nábřeží vznikne na pilotech průměru 800/870 mm. U nábřeží bude minimální hloubka 4 metry. Délka nového nábřeží bude přes 140 metrů. Nový vlnolam bude dlouhý 116 m a bude uložen na pilotech rozměrů 1300/1380 mm.
Foto ŽLU Zadar
Detail stavby
Nábřeží a vnitřní část vlnolamu budou sloužit pravidelným lodním linkám, výletním lodím, ale i lodím charterovým. V létě za klidného počasí bude možné krátkodobé stání také na vnější straně vlnolamu.
Stavba bude trvat 38 měsíců.
3357
Související články
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?