Velikonočka z pohledu Benemeda
Od předání lodě, jsme začali řešit drobné problémy na palubě. Nejdříve to bylo nefunkční elektronické zařízení pro navigaci. Oprava nás obrala o čas na trénink. Je začátek sezóny, tak asi ještě nestihli lodě opravit.
Měli jsme výborný start a hned šli do vedení, které vydrželo před Kremik, kde se nám utrhlo spodní oko kosatky. Vítr s poryvy přes 30 uzlů charterové lodě prověří více, než je pro jejich zdravotní stav vhodné. Někdy je jen otázkou času, kdy něco povolí.
Začal boj o čas s opravou. Nebyli jsme hned poprvé úspěšní a až na druhý pokus se nám povedla provizorní oprava. Díky jedinému Maďarovi v posádce jsme mohli pokračovat. Bohužel jsme přišli o vedoucí pozici a také o výbornou rychlost lodě. Bojovat se ale musí s tím, co je.
Ještě během noci se nám podařilo dojet vedoucí loď. Při křižování to bylo jednou mi a jednou Honza Pokorný.
Nad ránem jsme opouštěli ostrov Lastovo. Zbývalo poslední rozhodnutí, jestli jet severně nebo jižně od Mljetu. Libor připravil routing a zvolili jsme severní cestu, kam nás při poslední aktualizaci, vedly 2 ze 3 variant.
Byli jsme ty šťastnější a v Mljetském kanále bylo dost větru. Odjížděli jsme za bezmocného přihlížení soupeřů, kteří ještě dlouho čekali na vítr, který by je přivezl blíže k břehu. Tam bylo větru více.
Do cíle ještě zbývalo vyřešit jeden problém. Po celou dobu jsme měli energetickou krizi, neboť nefungovalo dobíjení. Jeli jsme bez navigačních přístrojů. Také jsme přestávali být vidět nejen na trackeru závodu, ale i fyzicky na moři, a to nebylo zrovna moc bezpečné pro míjení se s ostatními loděmi. Museli jsme vymontovovat baterií pro bowtruster z přídě a napojit na servisní rozvod lodě. Do cíle už jsme mohli svítit pozičními světly a hlavně fungovalo rádio pro komunikaci s rozhodčími.
Dnes hned ráno nastoupili servismeni a vypadá to, že na zítra budeme připraveni bojovat o celkové vítězství v závodě. Vypadá to, že loď by se mohla do cíle vrátit v lepším stavu, než byla při startu.
Výsledky najdete zde.
Jan Johan Hirnšal
4466