V Komiži vyroste nový rybářský přístav
V městečku Komiža na ostrově Vis vyroste nový rybářský přístav. První fáze přijde na 38,6 milionů kun, z toho 75 % zaplatí Evropská unie. Kromě přístavu se počítá s tržnicí, výrobou ledu, infrastrukturou na vykládku a skladování ryb a na opravy rybářských lodí a vybavení.
Jachtaři se nemusí bát, že by přišli o svůj oblíbený přístav, ve kterém je celé léto plno. Starý přístav zůstane zachován, rybářský port vyroste jižněji, nedaleko místa, kde je bývalá fabrika na zpracování sardinek. Čili v místech mezi současným přístavem a jižními plážemi.
Zdroj Google
Nový přístav bude jižně od známého přístaviště jachet.
V první fázi stavby se počítá s výstavbou vlnolamu a mol, u kterých se budou moci rybářské lodě vyvazovat. Vnější vlnolam vznikne na hloubce přes 10 metrů. Vzhledem k nepříliš dobrému krytí lokality bude muset jít o masivní stavbu. Výstavba již zmiňovaného zázemí přijde až ve druhé fázi.
Pro chorvatské rybáře půjde o důležitou základnu, která je přiblíží k jejich lovištím. Po schválení územního plány vypukla mezi rybáři radost a bouchalo se šampaňské.
Rybí populace středního Jadranu vyhlásila 15. únor, kdy ministryně zemědělství Marija Vučković podepsala plány přístavu, dnem smutku.
Ilustrace: URBOS d.o.o.
3641
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v