Daniel Vodička / pátek 5. srpna 2016 / Kategorie: Novinky V Singapuru skřípěly plechy Ve středu v noci se v Singapuru srazily dvě z největších nákladních lodí. 396 metrů dlouhá kontejnerová loď MSC Alexandra a tanker Dream II o výtlaku 320 000 tun. Délka tankeru je 333 a šířka 60 metrů. Obě lodě pluly před kolizí rychlostí 12 uzlů a byly singapurským řízením provozu varovány o nebezpečí srážky. K žádné akci se však nikdo neměl. Výsledkem pak byly pomuchlané plechy na zádi MSC Alexandra. Z paluby kontejnerové lodě také spadlo 10 kontejnerů. Čtyři z nich na příď Dream II. Nikdo naštěstí nebyl zraněn a nedošlo ani ke škodám na životním prostředí. 2437 Tagy: Kolizetankerkontejnerovka Související články Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné. Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat? Pozor na velké lodě, nevidí nás Pozor na velké lodě, nevidí nás Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi.
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?
Pozor na velké lodě, nevidí nás Pozor na velké lodě, nevidí nás Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi.