V 55 uzlech s plnými plachtami
Včera během webináře k Vendée Globe mluvil Milan Koláček o trénincích na Figaru, které pro něj byly největší školou. Máme tu video, na kterém letí v bouřlivém větru s roztrhanou hlavní plachtou v 55 uzlech větru.
Při včerejší přednášce říkal: "Na Figaru se moc nerefuje. První ref tak ve 30 až 35 uzlech."
Pak už jen stačí, aby z mraku trochu přifouklo, ze 30 je 50, na stěžni je celá hlavní plachta a po větru se letí domů do Lorientu.
Na druhou stranu je třeba říci, že pokud to ukočírujete, což dokáže málokdo, letíte rychlostí ke 20 uzlům a z 50 uzlů true wind je přijatelných 30 apparent. A to už není tak strašné.
Pokud to tedy ukočírujete...
Tento lednový trénink pro Milana skončil roztrženou hlavní plachtou a ulétnutým windmetrem. Citelná ztráta. Někdo tam však skončil bez stěžně...
1209
Související články
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Situace je vážná, nebo dokonce kritická. Vítr zvedá vlny i v zátoce, s jachtou smýká z boku na bok, břeh se nebezpečně blíží. Na lodi panika, není jiné řešení než zavolat o pomoc. Je pomoc na dosah?
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?
Deset meteo rad
Deset meteo rad
Anglický časopis Motor Boats Monthly připravil ve spolupráci s meteorologem Simonem Keelingem 10 rad týkajících se počasí a jeho předpovědí. Jsou obecně platné a vyplatí se je alespoň přečíst.