Už se řeže...
Úkol zněl jasně. Rozřezat 200 metrů dlouhou a 35 metrů širokou nákladní loď na převoz automobilů na 8 kusů. Snadno se to řekne, ale na flexu to není. Na řadu přišla těžká mechanizace, plovoucí jeřáb a pořádný řetěz.
MS Golden Ray se převrátila a najela na mělčinu v USA v St. Simonis Sound v Georgii. Na palubě bylo naloženo více než 4000 osobních automobilů. Stalo se tak v září 2019.
St. Simons Sound Incident
Řezání trupu.
Vrak lodi je pomalu rozřezáván na kusy. Po dlouhých přípravách se podařilo začít s řezáním nyní, v posledních dnech. Systém řezání je podobný, jako krájení knedlíku nití. Jeřábová loď VB-10,000 natáhne přes kladky řetěz a tím je protahováno tam a zase zpět. Silou větší, než je síla býčí. Řetěz se zařezává do trupu a drtí a řeže vše, co má v cestě. Trup, nástavbu, kýl a dokonce i tisíce automobilů které zůstaly uvnitř.
Podívejte se na několik fotografií z řezání vraku. Je těžko představitelné, že obyčejný řetěz dokáže takto rozříznout ohromnou nákladní loď. Ani řetěz ale nepřežije vše. Poprvé se přetrhl 25 hodin po začátku řezání...
3856
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.