Už jede do haly…
V dubnu začíná sezóna kurzů přístavních manévrů. Je proto nejvyšší čas, aby nová školící loď zamířila do dílny.
Cesaria, Sun Odyssey 29.2, na cestě do dílny největšího (207 cm) lodního mága, technika, stavitele a opraváře Vojty Komárka. Nenechte se na snímku zmást poznávací značkou vysokozdvihu z NSR, Vojta má dílnu v Čechách, v Lišově u Českých Budějovic.
Na programu je především výměna 10 hp motoru Volvo Penta za 16 hp Beta Marine. Tedy zelený za červený. Podle paní šéfredaktorové se červený do motorového prostoru více hodí. S tím zeleným prý bylo to místo pod schůdky takové smutné…
Následovat bude kontrola celku a oprava větších, či menších drobností (například výměna některých okýnek). Zadání je, aby jachta byla v dubnu ve výborném stavu a uspokojila vás všechny, kteří se před sezónou chcete zdokonalit v přístavních manévrech.
802
Související články
Výška fendrů při přistávání
Výška fendrů při přistávání
Důležitým prvkem pro ochranu lodi při přistávání je fendr. Jeho správná pozice může výrazně snížit riziko poškození lodě při manévru. Často se setkávám s tím, že posádka fendry nachystá, jenže jejich umístění loď vůbec nechrání.
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Přifukuje. Vítr přicházející z boku už dosahuje síly 6 Beauforta (cca 25 uzlů). Jaká síla na loď působí? Utáhnu mooring rukou?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Připlouváte bokem k molu, potřebujete zastavit, ale jste rychlí. Příliš rychlí. To je situace, která hrozí nepříjemným karambolem. Jak se takové chybě vyhnout?