Ulomený kýl příčinou fatální nehody
Při belgické regatě zahynuli nejméně dva holandští jachtaři. Na vině byl ulomený kýl jachty.
Nehody, ke kterým na moři dochází, mohou být pro ostatní poučením. Platí to dvojnásob pro ty s tragickým koncem.
Brzy znovu zveřejníme výsledky šetření nehody jachty Cheeki Rafiki. Ulomený kýl byl příčinou smrti čtyř britských jachtařů. Osudné se jim stalo poškození kýlu v důsledku najetí na mělčinu, ke kterému došlo dlouho před osudnou nehodou. Šetření ukázalo, jak málo pozornosti se věnuje kontrole upevnění kýlu po nehodě, jejíž důsledky se mohou projevit až mnohem později.
Co stojí za nehodou holandské jachty, není zatím známo, probíhá její šetření. Při nehodě zemřel majitel jachty a lodní designér v jedné osobě Frans Maas a jeho přítel Freddy Franssens. Jedna osoba je stále nezvěstná…
Zbylé tři členy posádky našla na trupu překlopené jachty kolem projíždějící loď. Všichni tři byli podchlazení a byli převezeni do nemocnice.
K nehod došlo při regatě Genisol Light Vessel Race, která startuje z Ostende. Během závodu vál vítr o rychlosti 22 – 27 uzlů, s nárazy 32 uzlů. Výška vln byla 2 metry. Z lodi nebylo odesláno nouzové volání.
Na hlubší poučení z této nehody je zatím brzy. Je třeba počkat na výsledky šetření. Jen podle toho, k čemu došlo, je jasné, že pokud byl na palubě záchranný ostrůvek v některém z úložných prostorů na zádi, bylo vyloučené, že by se ho podařilo vytáhnout.
5332
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.