Ucpaný fekální tank: metoda Pacák
Jak zprovoznit ucpaný fekální tank? Zeptali jsme se Jirky Pacáka, který má dlouholeté zkušenosti s charterem a k charteru patřícímu ucpávání fekálních tanků. Vzhledem k horší finanční situaci charterových firem a s ní souvisícímu horšímu servisu, je možné v letošní sezóně očekávat vyšší frekvenci těchto závad..
Na úvod zdůrazňuji, že jde o gravitační fekální tanky. Tedy o nádrže umístěné nad čarou ponoru, které se vypouštějí samotíží po otevření výpustního ventilu.
Na odblokování radí Jiří používat hrubou sílu. Vezměte hadici, strčte ji do odvzdušňovacího ventilu tanku, utěsněte ji například igelitem a pusťte vodu. V tanku tak zvýšíte tlak, který obvykle otevře obsahu cestu ven.
Metoda má samozřejmě i svoje rizika. Jedním z nich je, že nesmíte být při čištění tanku odhaleni. V opačném případě hrozí mastná pokuta za zagađenje okoliša.
Poznámka redakce
Jiří Pacák zná metodu také pouze z doslechu. V přístavu by samozřejmě nikdy obsah tanku nevypustil.
3685
Související články
Proč plavou v zátokách h…a
Proč plavou v zátokách h…a
Na všech charterových jachtách (alespoň v Chorvatsku) jsou fekální tanky. Proč nejméně polovina lodí tyto nádrže nepoužívá a v zátokách vypouštějí obsah záchodů rovnou do moře?
Funkce fekálních tanků na jachtě
Funkce fekálních tanků na jachtě
Častý obrázek v zátoce. Jachta dopluje na kotviště, spustí kotvu, posádka naskáče do moře a jeden se s úlevou zamkne na záchodě. Po chvíli se ozve pumpování a nadále je zátoka ke koupání nevhodná. Pro všechny.