Tři hodiny strachu
V neděli ráno v 0745 zachránila posádka policejní lodě Split promrzlého italského jachtaře. Za sebou měl několik hodin strachu, byl vyčerpaný a podchlazený.
K záchraně došlo šest mil severně od ostrova Svetac. Italský jachtař byl unášen silným jugem na pomocném člunu.
Poplach byl spuštěn v 0420, kdy Ital hlásil, že musel opustit svoji potápějící se jachtu a přesunout se na dinghy. V té době plul 3 míle od Visu a foukalo silné jugo.
Tři hodiny byl unášen větrem a vlnami. K záchraně došlo po třech hodinách o 10 mil dále.
Nehoda se šťastným koncem. Naděje na přežití by byla výrazně vyšší, pokud by byl použit záchranný ostrůvek, který je na podobné situace navržen. Mimo jiné se do něj díky stříšce nedostane tolik vody a posádka není vystavena nepřízni počasí přímo.
Jde o poučení pro mnohé naše jachtaře, kteří jsou přesvědčeni o zbytečnosti záchranného ostrůvku.
Ano, většinou jen zbytečně překáží na palubě. Stačí však jediný zachráněný život a náš pohled se změní.
8148
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v