Tragická nehoda Čechů v Karibiku
K tragické nehodě došlo na korálovém útesu u ostrova Anquilla. 30 stop dlouhý motorový člun s trojicí 300 hp motorů nalétl v plné rychlosti na útes Blowing Rock. Jeden z mužů na palubě nehodu nepřežil.
Podle anquillské policie k nehodě došlo v úterý 18. ledna. Dva čeští občané si půjčili na St. Martinu člun určený k denním charterům. Vypluli z maríny Porto Cupecoy na St. Barth a později na Anquillu. Nedaleko od břehů Anquilly již večer narazili na útes. Nepodařilo se nám zjistit přesnou hodinu, ale předpokládám, že za večer je označován čas po západu slunce (v tropech se rychle stmívá). Pohybovat se v té době po moři plnou rychlostí na 10 m člunu s 900 hp motory je nezodpovědnost. Rychlost můžeme jen odhadovat, ale budeme-li mluvit o 35 uzlech, je to odhad spíše při zdi. To není bezpečná rychlost v místech, kde je možné mimo jiné čekat i neosvětlené rybáře.
Člun nalétl plnou rychlostí na útes. Jeden z dvojice Čechů svým zraněním na místě podlehl, druhý byl s vážnými zraněními převezen do nemocnice. Nyní již by měl být mimo ohrožení života.
4580
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.