To vypadá na začátek sezóny…
Nedočkaví jachtaři mohou tento týden bez obav vyrazit do Chorvatska na moře. Teplota vzduchu se bude na jihu Chorvatska celý týden pohybovat mezi 16 a 20°C. Teplota vody v Dubrovniku atakuje 15°C.
Nebývale vysoké teploty po celý týden a vítr… Pro vášnivé jachtaře tak akorát.
Brzký začátek sezóny však má i svá negativa. Krátká zimní pauza zkracuje čas na zimní údržbu a vytváří psychický tlak na pracovníky charterových firem. Zvýšené pracovní nároky pak vedou lodní údržbáře ke sdružování do odborových buněk, které začínají předkládat zaměstnavatelům své požadavky. V současné chvíli je na světě desatero, které již bylo předloženo na schůzi tripartity:
1 - Zákaz práce ve vnějších prostorách při teplotě menší než 7°C.
2 - Zákaz práce ve vnějších prostorách při dešti.
3 - Zákaz práce ve vnějších prostorách při větru v nárazech na 15 uzlů.
4 - Zákaz práce ve vnějších prostorách za mlhy.
5 - Zákaz jakékoli práce ve dnech pracovního volna před dnem pracovního klidu.
6 - Pro jakékoli práce ve výškách nad 2 metry nad zemí aplikovat rizikový příplatek ve výši 50 % běžné mzdy za každou započatou hodinu.
7 - Při jakékoli práci nad mořskou hladinou aplikovat rizikový příplatek ve výši 30 % běžné mzdy za každou započatou hodinu.
8 – Při jakékoli práci pod mořskou hladinou aplikovat rizikový příplatek ve výši 130 % běžné mzdy za každou započatou hodinu.
9 – Charterové firmy se musí smluvně zavázat ke snížení psychického nátlaku na své zaměstnance během zimní údržby.
10 – Parlament se zaváže k předložení zákona o zákazu globálního oteplování, které zkracuje čas na zimní údržbu.
Do schválení desatera vyhlašují lodní údržbáři stávkovou pohotovost.
1241
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v