Daniel Vodička / pondělí 17. července 2017 / Kategorie: Zajímavosti To bude drahé kotvení… Zakotvíte, vlečete kotvu a za pár dní vám pošlou účet na 100 mil. USD. To je slušná pálka. Že se to stát nemůže? No, pokud máte jachtu dlouhou 10 metrů, tak snad ne. Ale velké lodi se to může přihodit kdykoli. Zrovna v minulých dnech se rozběhl velmi rychlý taxametr kontejnerovce MSC Alice. 24. června zakotvila před přístavem v somálském Mogadishu. Kotva nedržela a loď ji chvíli táhla po dně. Pak vypadl ve většině země internet. Bylo zjištěno, že podmořský optický kabel, který obstarává většinu připojení do sítě pro Somálsko, je přetržený. Stačilo dát dvě věci do souvislosti a viník byl jasný. Od té doby je Somálsko bez informací. Oprava by měla být dokončena někdy koncem tohoto týdne. Denní ztráta státu a firem je vypočítána na 10 milionů USD denně. Naštěstí nemá většina obyvatel Somálska počítač. Jinak by byla suma výrazně vyšší. 5616 Tagy: kotvakotveníkabelMogadisho Související články Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující. Každý řetěz je jen tak pevný… Každý řetěz je jen tak pevný… Můžete mít vynikající kotvu Rocna Vulcan a stejně skončíte na kamenech. Neutrhne se kotva, ale šekl spojující řetěz s kotvou. Výsledek je horší, než kdyby nedržela kotva, ta alespoň povoluje postupně. Jak pomůže googlemapa při kotvení Jak pomůže googlemapa při kotvení Blížíte se na neznámé kotviště a informací máte pomálu. Mapa v plotteru sice ukazuje hloubky, ale to nemusí stačit. Kde najdete více informací o kotvišti? Víte, že je máte po ruce v telefonu?
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.
Každý řetěz je jen tak pevný… Každý řetěz je jen tak pevný… Můžete mít vynikající kotvu Rocna Vulcan a stejně skončíte na kamenech. Neutrhne se kotva, ale šekl spojující řetěz s kotvou. Výsledek je horší, než kdyby nedržela kotva, ta alespoň povoluje postupně.
Jak pomůže googlemapa při kotvení Jak pomůže googlemapa při kotvení Blížíte se na neznámé kotviště a informací máte pomálu. Mapa v plotteru sice ukazuje hloubky, ale to nemusí stačit. Kde najdete více informací o kotvišti? Víte, že je máte po ruce v telefonu?