Daniel Vodička / pondělí 17. července 2017 / Kategorie: Zajímavosti To bude drahé kotvení… Zakotvíte, vlečete kotvu a za pár dní vám pošlou účet na 100 mil. USD. To je slušná pálka. Že se to stát nemůže? No, pokud máte jachtu dlouhou 10 metrů, tak snad ne. Ale velké lodi se to může přihodit kdykoli. Zrovna v minulých dnech se rozběhl velmi rychlý taxametr kontejnerovce MSC Alice. 24. června zakotvila před přístavem v somálském Mogadishu. Kotva nedržela a loď ji chvíli táhla po dně. Pak vypadl ve většině země internet. Bylo zjištěno, že podmořský optický kabel, který obstarává většinu připojení do sítě pro Somálsko, je přetržený. Stačilo dát dvě věci do souvislosti a viník byl jasný. Od té doby je Somálsko bez informací. Oprava by měla být dokončena někdy koncem tohoto týdne. Denní ztráta státu a firem je vypočítána na 10 milionů USD denně. Naštěstí nemá většina obyvatel Somálska počítač. Jinak by byla suma výrazně vyšší. 5681 Tagy: kotvakotveníkabelMogadisho Související články Meltemi umí nepříjemně překvapit Meltemi umí nepříjemně překvapit Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách. Jak poznat bezpečné kotviště Jak poznat bezpečné kotviště Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat? Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.
Meltemi umí nepříjemně překvapit Meltemi umí nepříjemně překvapit Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště Jak poznat bezpečné kotviště Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.