Tchajwanci popřeli zákony fyziky i lodního stavitelství
Bizarní podívaná se naskytla posádce lodi filipínské pobřežní stráže poté, co dorazila k rybářské lodi poškozené srážkou s nákladní lodí.
Místo nehody se nacházelo zhruba 80 mil od města Candon ležícího na severozápadním pobřeží největšího filipínského ostrova Luzon.
Filipínská pobřežní stráž vyslala na pomoc poškozené lodi hlídkové plavidlo BRP Malapascua. Když dorazilo na místo, posádce nezbylo než pozdvihnout obočí. Při nehodě totiž rybářská loď přišla kompletně o příď - z lodi, původně dlouhé 60 stop, zbyly zhruba dvě třetiny. Do úterý platilo, že pokud by někdo považoval za možné pokračovat s takovým vrakem v plavbě, měl by být urychleně zbaven příčetnosti. Kapitán rybářské bárky ale žádnou příď k plavbě nepotřeboval a dvě třetiny lodi v klidu odnavigoval do bezpečí.
Video zveřejněné pobřežní stráží ukazuje, že plavidlo určené k lovu tuňáků přišlo kompletně o příď, včetně zvýšené paluby, a přesto pluje dále. Něco podobného si lze představit u lodí speciálního určení s vodotěsně oddělenými částmi konstrukce, například u válečných lodí, u rybářské lodi ale jde o unikát.
Pobřežní stráž kapitánovi Sheng Feng doporučila, že by bylo vhodné zamířit k opravě do nejbližšího filipínského přístavu. Tím byl Ilocos Sur v blízkosti Candonu. Jak píše web Maritime Executive, loď po poškození uplula minimálně 70 mil.
1655
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?