Srážka nedaleko Splitských vrat
Včera v noci okolo 2215 došlo ke kolizi dvou motorových člunů nedaleko Splitských vrat. Devět osob bylo zraněno, z toho nejméně jedna osoba těžce.
K nehodě došlo 1,5 míle od Splitských vrat ve směru na západní mys ostrova Hvar. Srazil se 10 metrů dlouhý nafukovací člun RIB a 13 metrů dlouhá motorová jachta. Na RIBu bylo 12 pasažérů a dva členové posádky, na motorové jachtě pluly dvě osoby.
Na místo vyplulo několik lodí kapitanátu a policie. Zraněné osoby čekal převoz do nemocnice ve Splitu, poškozené čluny byly taženy do Milny. Zatímco gumenjak byl tažen úspěšně, velmi vážně poškozený motorový člun již do Milny nedoplul a cestou se potopil u Splitských vrat.
Pátrání po vině a s ní souvisejícím trestu bude teprve probíhat. Na motorovém člunu je patrné, že gumenjak zdemoloval jeho levobok. Na první pohled se tedy zdá vina jasná. Nedělejme ale ukvapené soudy a počkejme na výsledek šetření.
Jaké poučení si můžeme z vážné nehody vzít? Ve Splitských vratech může být i v noci poměrně hustý provoz a v pozadí může viditelnost světel rušit i světelný smog ze Splitu. To by měl být důvod pro sundání nohy z plynu. Pamatujte, že bezpečná rychlost, kterou musíme plout, je taková, při níž jsme schopni reagovat na možná nebezpečí.
Poznámka redakce
Podle fotografií motorové jachty se nezdá, že by byla dlouhá 13 metrů. Jde o převzaté informace.
Foto MPPI
5878
Související články
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.