Špatná zkušenost s charterovkou
Zkušený skipper Jirka Pacák má za sebou nepříjemnou zkušenost se společností Ankora Charter z Šibeniku.Vypadá to, že ho o.....i.
Už několik let jsem měl pocit, že při předávání lodí mě jen tak neočůrají a nic se jim nepodaří na mě neprávem hodit (jak občas čítávám na forech). Vůbec se ani o to nepokusí, když vidí, že tomu snad už trošku rozumím (Jirka má za sebou 20 let intenzivního jachtingu, pozn. redakce). Mýlil jsem se. Dostal jsem lekci, o kterou bych se rád podělil.
Tak jako většinu plaveb jsem i tentokráte vyučoval přístavní manévry s budoucími kapitány. Nejprve na volné vodě, pak k prázdnému molu a nakonec mezi lodě...Když si je už kormidelník jistější, nutím ho trošku přidat na otáčkách (bude to potřebovat až přifoukne).
Při tolika pokusech o přistání samozřejmě dochází ke kontaktům s další lodí. To řeší správné rozmístění fendrů... A hlavně nikam nestrkat ruce nohy! Od toho je pojištění, jak všem říkám.
Když nejste na lodi sami, doporučuji jednomu členovi posádky s volným fendrem "kopírovat" na bocích lodě problémové místa...Třeba kotvu vedlejší lodě!!!
Tak tomu bylo i tentokrat, "volný fendrista" odvedl skvělou práci, když to kormidelníkovi o fous nevyšlo a dotkl se kotvy. Fendr ochránil naše zabradlí od jistého poškození. Vedlejší kotva však nebyla řádně dotažena a hlasitě zarámusila v kotevním uložení na rolně. Vedle debatujicí chlapíci od společnosti Ankora okamžitě naskakali na "poškozenou" loď a ohledavali škody. Po chvilce mi oznamují, že jsme loď poškodili.
Tak jdu věc nafotit. Možná tam už drobně uloupaný okraj kotevního víka byl....možná ne. V každém případě jsem uklidnil kormidelníka, že takovou "prkotinu" určitě nebude vedení báze řešit vůbec, nebo můžou chtít tak maximálně 10 euro a pokračovali jsme ve výuce.
Při předání na konci týdne jsem však dostal políček....slušně řečeno! Dvouhodinové obhajování zkrátím slovy..." NARAZIL JSI? NARAZIL! TAK ZAPLAŤ ŠKODU A NEDISKUTUJ !"
Údajnou škodou bylo mírně rozšířené kotevní kování. Je to však závada, která vzniká při používání kotvy ve chvíli, kdy se řetěz dostane mimo rolnu. Komu už někdy vypadl řetěz z vykyvné rolny a zapadl mezi pevnou část, tak ví o čem mluvím. U některých lodí to jde velice snadno. Stává se to, když navíjíte řetěz vedoucí ne přímo před příď, ale bokem!
TOHLE MI PŘESNĚ NAÚČTOVALI ZA 250 EURO. Argumentace, že stejně poškozené mají kování i ostatní lodě, nefungovala. Nevzali v potaz ani to, že na mé lodi není ani škrábanec, ani ohnuté zábradlí. Dokonce ani to, že jsou packy rolny ohnuté na obě strany!!!
Prostě mě oje.... Samozřejmě jsem chtěl, aby kontaktovali šéfa báze. Ten (prozatím vždy) se na věc dívá jako obchodník. Tenhle z ANKORA CHARTER ne! Ze staré Ankory, jak ji znáte asi i vy, tam zůstal snad jen jeden kluk na mole a jedna slečna v kanceláři. Jinak jde o zcela pozměněnou společnost s novým vedením a loděmi...ŠKODA...a to jsem řekl i v kanceláři..." ŠKODA PRO MĚ, ŠKODA I PRO ANKORU A TAKY PRO JACHTING V CHORVATSKU!
Je mi to líto, ale už nikdy Ankora Charter ze Šibeniku! O důvod víc vyrazit někam jinam!
4722
Související články
Zajíždění metoda Pacák
Zajíždění metoda Pacák
Představíme vám způsob zacouvání zádí k molu, který používá jeden z našich nejzkušenějších zajížděčů Jirka Pacák. Do přístavů zajíždí dnes a denně již nejméně 20 let. Za tu dobu člověk dokáže lecos vylepšit.
Pozvánka od Jirky Pacáka
Pozvánka od Jirky Pacáka
Jirka Pacák nám poslal pozvánku do své oblíbené restaurace v souostroví Pakleni otoci. Přístupná je jak z ACI mariny Palmižana, tak i z druhé strany ze zátoky Vinogradišće.