Sharkodano vtrhlo do Biogradu aneb nová Bavaria Cruiser 41S
Vyšší stěžeň a poněkud hlubší kýl rozlišují regatové plachetnice CRUISER 41S od její sestry, CRUISER 41. Stejně jako všechny jachty od Bavaria Yachtbau, byl model CRUISER 41S navržen firmou Farr Yacht Design (USA). Firma navrhla 15 vítězných jachet Americas Cupu a nynější lodě VOR-65 pro nadcházejícího Volvo Ocean Race,
Nová flotila osmnácti jachet Bavaria 41 S v Biogradu na Moru byla otestována na Erste Premier Trophy, Byla doplněná o osm lodí třídy Elan. Počasí přálo. Vítr o rychlosti 25 kn prověřil hned v prvním tréninku kvalitu Bavarky. S kosatkou krásně držela a nebylo potřeba refovat. Co bych lodi kapku vytkla je malý vozík na hlavasku. Když ještě přifouklo a přicházely poryvy, už bylo potřeba vypouštět hlavasku na otěži. Což kazí twist a ještě je to pěkná dřina, jak všichni víme. Navíc vozík na naší lodi měl tendenci ke stávkování. Propláchnutí vodou sice pomohlo, ale jen na chvilku. Než se při závodě zaseknul úplně. A tak v pár minutách mezi rozjížďkami přišel ke slovu WD sprej. Ale i nadále jsme museli mít lahev s vodou po ruce.
Lukna na parádu
Problémem je i přední lukna. Podle mého. Má otevírání jen zevnitř. Což je pro vytahování spinakru nepraktické. Ale naši silní bowmani Michal Spurný, Aleš Vítek a mastman Pepa Jelínek to vyřešili hned při prvním tréninku. Sklo při manipulaci se spinakrem prasklo vejpůl, a tak jsme „dostali“ za pěkných 3300 Kn nové. Klasické s otevíráním nahoře.
Hlavaska mi přišla kapku větší. Pár cm navíc tvořilo u ráhna bříško. A to bude růst s přibývajícími léty, jak už to tak bývá.
Smolař
Naše loď Vivine II měla ještě malou osobní vadu. Nefungovalo čerpadlo v přední koupelně a tak se nám podařilo při vypuštění vody a neotevření odpadu od umyvadla, vytopit koupelnu a po třech dnech jsme zjistili, že i prostor pod skříňkou v přední kajutě, kde měl trimer kosatky Lukáš Randa uložen telefon a tablet. A věřte, třídenní koupel jim neprospěla.
Lukáš měl smůlu i nadále. Podvrknul si kotník. Ale my ostatní jsme ho v tom nenechali. Já si natáhla deltový sval, Pepa a pianista Michal Šik narazili koleno. Standartní jachtařské úrazy, které vyřešila hrstička ibalginu. Druhý trimer Viktor Haba si však udržel čistý štít.
Sharkodano
A proč Sharkodano? Tak se jmenovala naše posádka se startovním číslem 12. Velení měl výtečný a zkušený Zdeněk Kacálek, který ze všech i z lodi dokázal vymáčknout maximum. Měli jsme vyrovnané výsledky po celou dobu závodu. Konkurence byla vskutku velká. Milan Hájek, Martin Kubový, Ondřej Bobek a další výborní jachtaři. Díky nové flotile Bavaria 41S se nikdo nemohl vymlouvat na loď. Závod tak byl o to více o jachtařském umu.
Starty byly většinou pěkné maso, několikrát visela černá vlajka. U jedničky pár lodí i zaskřípělo, jak natěsno se jelo. I závěry rozjížděk byly na cílové fotky. Pořadatelé nás nešetřili a mezi rozjížďkami byla vždy jen chvilka na šérované pivo pro kluky, kapitána energy gel, pro mě hroznový cukr. Okruhovky střídaly navigačky. A závodilo se do poslední deváté rozjížďky. Super závod. Makačka, zábava, tanec v dešti na mole, perfektní organizace a, díky Neptune a Tritóne, i dobrý vítr. A pro naší posádku skvělé sedmé místo. Takže další díl Sharkonado coming soon!
Libuška Kaprálová
5283
Související články
Bavaria SR33 - novinka na příští sezonu
Bavaria SR33 - novinka na příští sezonu
Po modelech SR41 a SR36 představuje Bavaria Yachts o další tři stopy kratší model ze své úspěšné řady SR. Stejně jako u všech motorových jachet výrobce klade důraz na vytvoření prostoru pro život na palubě, čemuž napomáhá promyšlené rozvržení interiéru v podpalubí.
Co bude dál s Bavarií?
Co bude dál s Bavarií?
Loděnice Bavaria předminulý týden ohlásila finanční potíže a požádala místně příslušný soud o ochranu před věřiteli. Soud ve Würzburgu v reakci na doručenou žádost pověřil dočasnou správou loděnice Dr. Huberta Ampferla.
Výroba v Bavarii pokračuje
Výroba v Bavarii pokračuje
Německá loděnice Bavaria včera uvedla několik dalších informací k finančním problémům, ve kterých se ocitla.