Severní Atlantik
Na severním Atlantiku to zase bouří. Vítr přes 100 uzlů a vlny 15 metrů. Na 1400 námořních mílích je tlakový gradient skoro 90 hPa! To už prostě musí foukat.
Výška vln na severním Atlantiku je taková, že americká NASA musela přestat s měřením výšky planety Mars nad mořskou hladinou, protože vlastně ani není jasné, kde přesně mořská hladina je.
Na mapě Windy z dneška vidíte vítr o rychlosti více než 100 uzlů. Dovedete si to na lodi představit? To je… To je… Nepředstavitelné.
Výška vln na mapě dosahuje 15 metrů. To je ale průměrná výška jedné třetiny nejvyšších vln. Průměr. Kde bude maximum? Může to být 20 metrů, může to ale také být 25 metrů. A dost možná… Nechceme ale tady šířit paniku.
Vrátíme se ještě jednou k tlakovému gradientu. Na jednom z obrázků vidíte vyznačenou vzdálenost mezi středy níže a výše. V tlakové níži je tlak 939 hPa, v tlakové výši 1027 hPa. To celé na vzdálenosti necelých 1400 mil.
Situaci na severním Atlantiku nejde nazvat jinak, než dynamickou.
4602
Související články
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Situace je vážná, nebo dokonce kritická. Vítr zvedá vlny i v zátoce, s jachtou smýká z boku na bok, břeh se nebezpečně blíží. Na lodi panika, není jiné řešení než zavolat o pomoc. Je pomoc na dosah?
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?
Co říkají čáry na obloze
Co říkají čáry na obloze
Někdo v tom vidí obří komplot farmaceutických firem a leteckých společností, které nás práškují kdovíčím. Této nepochybně zajímavé teorii nevěřím. Jako jachtaři bychom však čárám na nebi pozornost věnovat měli.