Rozříznout a zase svařit
Zajímavý osud potkal jednu z největších kontejnerovek Maersk Honam. Před rokem na lodi začal hořet náklad. V přední části kontejnerovky. K požáru došlo v Arabském moři. Zdála se na odpis, ale vše bude jinak.
Požár na palubě měl bohužel tragické následky. Pět námořníků nepřežilo. Celá přední část lodě byla požárem zasažena a zničena. Vypadalo to na totální ztrátu. Nakonec se ale rejdařství Maersk rozhodlo jinak.
Loď po požáru skončila v loděnici v Dubaji. Po prozkoumání trupu a konzultaci s loděnicí Hyundai, která kontejnerovku vyrobila, bylo rozhodnuto, že se poškozená přední polovina odřízne, zbytek se odveze zpět do Huyndai a dostaví se jen přední část lodě. Hotovo by mělo být na podzim tohoto roku.
Na začátku února byla 228,5 metru dlouhá zadní část kontejnerovky naložena na speciální loď Xin Guan Hua a nyní je na cestě do Koreje.
Docela slušný náklad, nemyslíte?
4045
Související články
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.
Na události bohatý víkend
Na události bohatý víkend
O víkendu bylo na Jadranu veselo. Množstvím nehod připomínaly poslední dny první sněhový poprašek v pražských ulicích. Vedle nehody v Zadaru došlo k dalším.
Smrtelná nehoda, ručníky a hořící jachta
Smrtelná nehoda, ručníky a hořící jachta