RM 970
Dřevo je nejstarším materiálem pro stavbu lodí. I když se to nezdá, je i dnes používané a má spoustu výhod. Výborné jachty ze dřeva nesou značku RM.
Navzdory mnohými přehlíženému materiálu jachty RM získávají ve světě ocenění. Letos se o titul jachty roku uchází také novinka RM 970. Stejně jako ostatní jachty RM je vyrobena z překližky a epoxidu. Jde o trvanlivý, bezpečný, lehký a velmi tuhý materiál. Díky moderním lepidlům a materiálům pro povrchovou úpravu se není nutné obávat negativ, která dřevo v minulosti provázela.
Jde o lehké a výkoné lodě, které patří mezi cruisery stejné velikostní kategorie k těm nejrychlejším. Asi i díky tomu si 970 vybral i poslední vítěz Vendée Globe a nyní skipper trimaranu Ultime Macif Francois Gabart.
Za designem jachty stojí Marc Lombard Vychází z moderních závodních offshore jachet. Na první pohled je patrné, že RM 970 je extrémně široká jachta. Nejen na zádi. Maximální šířka je protaženy až k středu lodi. To dodává jachtě tvarovou stabilitu a tedy i výkon. Vzpomeňte si na design Magnum Davida Raisona v Classe Mini, který je extrémní ukázkou toho, jak je šířka pro výkon důležitá.Výhodou do tvrdých podmínek je také kutrové oplachtění, které umožňuje vetší variabilitu sail planu.
Šířka ale není výhodná jen pro plavební vlastnosti. Jachta RM 970 je v podpalubí mnohem prostornější, než by se podle délky mohlo zdát. Vnitřní uspořádání nabízí vše nezbytné, ale zároveň se v trupu neplýtvá hmotností. Čekejte střízlivé zařízení.
Jachta je nabízena s více verzemi kýlu. Klasický kýl je standardem, dvojitý bilge kýl je určen do přílivových vod.
RM 970 bude vystavena na veletrhu v Düsseldorfu v hale 15, stánek D31.
Parametry
Celková délka s čelenem |
10,57 m |
Délka trupu |
9,65 m |
Délka na vodorysce |
8,95 m |
Šířka |
3,70 m |
Ponor |
2,10/1,65 m |
Výtlak |
3900/4100 kg |
Nádrž na palivo |
65 l |
Nádrž na vodu |
140 l
|
Výkon motoru |
20 HP |
Plocha hlavní plachty |
33,3 m2 |
Plocha geny |
27,8 m2 |
Design |
Marc Lombard |
Cena |
120 000 EUR bez DPH |
Více |
www.rm-yachts.com
|
4459
Související články
Proč lodě ze dřeva?
Proč lodě ze dřeva?
K výrobě lodí se používají nejrůznější materiály. Laminát je nejrozšířenější, dřevo nejstarší, železo, hliník, karbon, nebo dokonce i beton. My se na některé z těchto materiálů podíváme podrobněji. Důležité je, proč nějaký materiál použít, kde jsou jeho silné stránky a kde jeho slabiny.
Nejlepší motorové jachty roku
Nejlepší motorové jachty roku
V Düsseldorfu se nevyhlašovaly jen nejlepší plachetnice tohoto roku. Ceny se rozdělovaly i mezi motorovými jachtami.
Sealine C430 nominována na jachtu roku
Sealine C430 nominována na jachtu roku
Motorová jachta Sealine C430 byla nominována na Evropskou motorovou jachtu roku 2018. Vítěz ankety bude vyhlašován v lednu na veletrhu v Düsseldorfu.