Revoluční Pogo 6,50?
Ve francouzské loděnici Structures se rozjely práce na na prototypu nového sériového Poga. Bude to revoluční sériovka.
Designérem revoluční novinky je Guillaume Verdier. To je muž, který pracuje na nových lodích na Volvo, na nových jachtách IMOCA a celé řadě jiných nejúspěšnějších lodí dneška.
Prototyp shrnuje vývoj třídy Mini posledních let. Kulatá příď typu Magnum (s tímto designem přišel před lety David Raison) a foily, které se dnes objevují v jachtingu na všech frontách.
Podobný design se již několik let objevuje v kategorii prototypů, ale mezi sériovými jachtami půjde o revoluci. Uvidíme, jak bude novinka úspěšná. Něco jiného je mít karbonovou jachtu s foily a něco jiného jachtu s foily vyrobenou z klasického laminátu.
Mnozí jachtaři se vyjadřují negativně ke vzhledu jachet s kulatou přídí. Samozřejmě, žádná krása to není, ale na druhou stranu úspěch světí prostředky. A tyto lodě jsou mnohem výkonnější a mají mnohem větší vnitřní objem.
5015
Související články
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.
Motorák se spotřebou plachetnice
Motorák se spotřebou plachetnice
Hledáte motorák, který vás nesežere? Který spotřebuje půl litru nafty na míli? Jmenuje se Loxo 32.