Rekordní den
Včerejšek byl ve Volvo Ocean Race ve znamení rekordů. Podmínky na severním Atlantiku umožnily několikanásobné překonání minulých rekordů.
Nejprve to byl tým Brunel, který překonal rekord týmu Abu Dhabi z předchozího ročníku závodu. Rekord měl hodnotu 550,8 míle a Brunel zvládl za 24 hodin o 13 mil více. Již o tři hodiny později ale bylo vše jinak. Další tři míle k rekordu přidal tým AkzoNobel.
Vynikající podmínky přetrvávaly i nadále. Brunel překonal rekord v 1900 UTC výkonem 576,34 míle. Tým AkzoNobel ale přidal další míle a hodnota rekordu třídy VO65 je po včerejšku 579,12 míle.
Rekordní hranice se může ještě změnit, protože ideální podmínky přetrvávají. Na čele pluje nyní AkzoNobel, Brunel je na druhém místě, Vestas třetí.
Pořadí v cíli může být docela jiné. 500 mil od cíle je hřeben vysokého tlaku vzduchu, startovní pole se tak znovu sjede a začne se nanovo.
Připomínám, že výše zmíněné rekordy neplatí pro celý Volvo Ocean Race, ale pouze pro třídu VO65. Celkový rekord Volvo Ocean Race drží jachta Ericsson 4 z roku 2008 výkonem 596,6 míle. Tehdy se závod jezdil na jachtách VO70.
Polohu lodí najdete zde.
5316
Související články
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jakou výšku mají nejvyšší vlny? Dlouho se myslelo, že 10 metrů. V minulém století se zjistilo, že toto číslo je šeredně podceněné. Bylo třeba hodně přidat. O kolik? Kde je hranice možného?
Tragická nehoda v Benátkách
Tragická nehoda v Benátkách
V Benátkách došlo k tragické nehodě závodního motorovéhu člunu, při které zahynul sedmašedesátiletý držitel několika světových rekordů Fabio Buzzi a další dva členové jeho týmu. Jejich člun narazil v rychlosti 80 uzlů na nízký kamenný vlnolam, který chrání protipovodňovou hráz zavírající benátskou lagunu v případě nebezpečí záplav.
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
Absolutní rekord kolem světa drží plachetnice a má hodnotu 40 dnů, 23 hodin a 30 minut. Motorová loď je mnohem pomalejší. O kolik?