Search
× Search
Redakční test NC 37
Daniel Vodička
/ Kategorie: Testy, Motorové jachty

Redakční test NC 37

Do rodiny modelů NC loděnice Jeanneau loni přibyl NC 37. Přesně zapadá do středu této výrobní řady. Vznikl univerzální člun, který v podpalubí nabízí dvě kajuty a víceúčelovou jeskyni.

NC37 nenabízí žádné revoluční novinky, ale zdokonaluje hlavní atributy, tedy spojení interiéru a exteriéru na jedné výškové úrovni. Exteriér s interiérem je propojen velkorysými posuvnými dveřmi mezi kokpitem a salonem, elektricky ovládanou průhlednou otevírací střechou, dveřmi na pravoboku a dalšími otevíratelnými luknami a okny. Jedné úrovně se úplně dosáhnout nepodařilo, ale ze záďového plata se na úroveň kokpitu a salonu dostanete překonáním jediného schůdku. K dosažení ochozu a přídě přibydou pouze dva další.

Paluba a kokpit

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Kokpit je krytý i plátěnou stříškou.
Na palubu vstoupíme přes záďové plato. Do kokpitu vedou malá dvířka na pravoboku. Nalevo od nich je lavice ve tvaru L. Dá se posunout o cca. 30cm směrem dozadu a zvětšit tak místo v kokpitu. V její zadní části, přístupné z plata, je úložný prostor na záchraný ostrůvek. Z přední části lze vytáhnout jakýsi nástavec, který ji po položení matrace výrazně rozšíří. Je to možné pouze při posunutí lavice dozadu, protože pro její posun i pro nástavec se používají stejné kolejničky. Použitím nástavce zároveň se sklopením opěradla tak vytvoříme rozlehlé lehátko, které je určeno hlavně k opalováním. Je ale kryto střechou, která je ještě prodloužená plátěnou stříškou…

 

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Lavice v kokpitu rozložená na opalování.
Před lavici je možné do připraveného kování umístit stolek. V podlaze kokpitu se nachází lukna umožňující přístup k motorům. Před sebou máme dvoudílné dveře zabírající asi tři čtvrtiny šířky salonu. Zatažením madla dozadu se složí a odsunou na levobok. Mají vlastně ještě třetí část nacházející se na pravoboku nad kuchyňkou. Tato (část dveří) nesahá až k podlaze ale pouze k pracovní desce kuchyňky a otevírá se vyklápěním směrem nahoru. Za kuchyňkou může být ještě umístěna lednička, která se takto vlastně nachází v kokpitu.

Dostáváme se k několika slovům o palubě. Z pravé strany kokpitu vstoupíme na široký pravý ochoz, na kterém se díky jeho zapuštění a relingu můžeme cítit zcela bezpečně. Na přídi najdeme kování a vrátek kotvy. Na střeše příďové nástavby může být umístěno již zmíněné třídílné lehátko s nastavitelnými opěrkami. Levý ochoz je užší a pohodlně přístupný pouze z přídě. Pokud bychom na něj chtěli vstoupit z kokpitu, musíme přelézt opěradlo sedačky. Když je ale potřeba pouze přivázat fendr do středu lodě, lze to provést pomocí velkého otevíracího okna ze salonu. Na palubě jsou samozřejmě rozmístěny vázací rohatinky a hrdla nádrží se nachází na pravoboku v ochozu. Skládací a sklopné schůdky se nachází na pravé straně záďové platformy.

Salon a podpalubí

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Přední sedačka v salonu má překlapávací opěradlo a je možné na ní sedět po směru i proti směru plavby.
Přesuneme se ale do salonu. Na levoboku je sedačka tvaru L otočená symetricky proti sedačce v kokpitu. Překlápěcí opěradlo její příčné části umožňuje sedět čelem k přídi, nebo k zádi. U sedačky je umístěn rozkládací a výškově stavitelný stolek. S jeho pomocí a s pomocí jednoho vkládaného dílu se dá sedačka přeměnit v poměrně velké lůžko. Na pravoboku najdeme už zmíněnou kuchyňku a před ní křeslo skipera s palubní deskou. Křeslo umožňuje hodně velký rozsah nastavení a je pohodlné pro každého. Lze ho také nastavit jako opěrku pro řízení ve stoje. Vedle něj jsou dvířka na ochoz. Pokud je tedy potřeba například přivázat fendr, stačí použít tato dvířka a není nutné obcházet kokpit.

 

 

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Podlahou kuchyně je možné se dostat do "jeskyně".
Vedle kuchyňky najdeme v podlaze luknu vedoucí do zajímavého prostoru. Výrobcem je popisován jako rozsáhlý úložný prostor s možností umístění matrace, pracovně je nazýván jeskyní a tohoto jména se budeme dále držet. Zajímavostí je, že jeskyně má svoje vlastní menší úložné prostory a okénko v trupu.

Pokud budeme pokračovat dále k přídi, čekají nás tři schůdky do prostoru mezi kajutami a jeskyní. Centrální kajuta je na levoboku. Nabízí dostatek prostoru, slušnou stojnou výšku před lůžkem a prostorné dvoulůžko. Úložné prostory jsou zcela odpovídající. Hlavním zdrojem denního světla je zde podlouhlé okno v trupu, do kterého je vsazena malá otevírací lukna.

Na pravoboku můžeme kolem schůdků prolézt dozadu do jeskyně. Nevedou do ní žádná dvířka ale jenom dostatečně prostorný průlez. Pokud je vybavena matrací, poskytuje lůžko skoro stejné šířky jako je to v centrální kajutě. Dle zástupců firmy Jeanneau si prakticky všichni klienti přejí jeskyni vybavit matrací a tato je prý velmi oblíbena hlavně mezi dětmi, v noci jako ložnice a ve dne jako místo na hraní.

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Světlá majitelská kajuta v přídi.
Z prostoru mezi kajutami můžeme vstoupit buď na WC nacházející se na levoboku, nebo do sprchy na pravoboku. Před mámi se nalézá majitelská kajuta. Má běžné uspořádání s rozměrným dvojlůžkem, jednou větší skříňkou na levoboku a menšími skříňkami po obou stranách pod stropem. Další prostory se nachází pod lůžkem. Světlo je zajištěno okny v trupu a dvěma luknami ve stropě.

Výrobce udává počet kajut jako 2/3 a počet lůžek 4/8 s posádkou až 10 osob v kategorii C. Podle mne se nejedná o nadsazené hodnoty. Vyspí se zde velmi pohodlně 6 dospělých, plus další dva méně pohodlně v salonu.

 

Motory

Foto Jean-Jacques BERNIER

Foto Jean-Jacques BERNIER

Se základní motorizací se maximální rychlost šplhá k 27 uzlům.
Loď je nabízena ve dvou motorizacích buď s dvěma Volvy D3 220 DP (2x220hp) nebo dvěma D4 270DP (2x270hp). V obou případech je možná verze s joystickem – samozřejmě je k ní nutno objednat příčný propeler. Jinak se výrobce drží běžné praxe produkčních loděnic, tedy pouze nutné vybavení v základu a široká nabídka doplňkové výbavy. Elektronika je vždy Raymarine, ať už základní nebo rozšířená. Nabízí se značný rozsah variant výbavy až po generátor, měnič nebo třeba reverzní klimatizaci.

 

 

Závěrem

NC 37 je tělem i duší cruiser. Svědší o tom i výběr základní motorizace, při výtlaku téměř 7 tun v lehkém trimu nelze od 2x220hp čekat zázračné výkony. V této verzi je docela oříškem dosáhnout rychlosti přes 25 uzlů, ale bavíme se přece o pohodovém cruisingu. Potenciálním klientem bude nejspíše ten, kdo hledá pohodlnou a prostornou loď, nabízející dostatek komfortu pro celou rodinu nebo pro partu přátel v kombinaci se snadným ovládáním a pocitem bezpečí. Toto všechno NC 37 nabízí, obzvlášť ve verzi s řízením pomocí joysticku.

Výkony

Otáčky

Rychlost v uzlech

Spotřeba v litrech za hodinu

Spotřeba paliva na míli

Dojez mil na nádrž s rezervou 20 %

1000

4,9

3,5

0,7

720

1600

6,8

11,7

1,7

302

2000

8,1

21,9

2,7

192

2400

9,3

33,8

3,6

143

2800

10,2

47,1

4,6

112

3200

13,7

62,1

4,5

114

3600

21,3

74,7

3,5

147

4000

26,6

91,3

3,4

151

 

Parametry

Celková délka

11,47 m

Délka trupu

9,86 m

Šířka

3,59 m

Výtlak (lehký)

6832 kg

Ponor

1,0 m

Palivo

650 l

Voda

200/300 l

Kajuty

2/3

Lůžka

4/8

Kategorie

B8/C10

Design

Jeanneau Design/Garroni Design

Cena

Od 253 600 EUR bez DPH

Více

www.fasyachting.cz

 

 

 

8461
Na horu