Proč vést lodní deník?
Myslíte si, že vedení lodního deníku již není dávno zapotřebí? Není to pravda. Může vás ušetřit vážných nepříjemností a trestů.
Lodní deník musíme vést. Vyžaduje to zákon. Alespoň tak tomu je na lodích plujících pod českou vlajkou. A na jiných s velkou pravděpodobností také. K čemu ale tato archaická povinnost slouží?
V případě jakékoli nehody je lodní deník tím prvním, co vyšetřující orgány po kapitánech lodí vyžadují. Pokud ho nemáte, je vám to automaticky přičteno k tíži. Stáváte se nedůvěryhodnými. Deník ukazuje vaši zodpovědnost, důvěryhodnost.
Protože obvykle budete stát ve sporu ohledně jakékoli nehody proti místnímu (v Chorvatsku Chorvatovi, v Itálii Italovi…) je vaše pozice automaticky oslabena. Proto další oslabení způsobené absencí deníku již není ani v nejmenším žádoucí. Deník je pro vyšetřovatele něčím podobným, jako černá skříňka.
Obvykle řeší nehody jen škody na majetku. Mohou sice být extrémně vysoké, ale jde jen o peníze. Někdy však může dojít i ke zranění, nebo dokonce smrti. Pak již může být sankcí i vězení. To je o důvod víc, proč být opatrný.
Lodní deník nemusí být oficiální knihou, může jít o pouhý sešit, do kterého zaznamenáváme detaily o plavbě. Nebo můžete využít deník, který jsme pro vás připravili my (najdete je ke stažení dole pod článkem). Máme pro vás dvě verze. Jedna je pro tisk. Vytisknete si počet listů podle počtu dnů, které na moři strávíte. Nebo je zde i druhá možnost, a to je deník určený pro vyplňování elektronické, který je určen pro plavbu dlouhou do 15 dnů. Na konci deníku najdete také jeden list se vzorovým vyplněním, podle kterého se můžete řídit.
10797
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.