Proč nejčastěji nejde nastartovat motor?
Plachtíte, před přístavem chcete nastartovat motor a nic… Ani neškytne. Nastane zmatek, panika. Co s tím? Kam sáhnout? Co se stalo?
Obvykle se jedná o naprosto triviální závadu. Vypnutá startovací baterie.
Obvykle v zadní kajutě najdete odpojovače akumulátorů. Jsou to nejčastěji červená téčka, ale mohou vypadat i jinak. Bývají tři. Mínus společný a plusy pro motor a druhý pro servisní okruh.
V kajutě se snadno stane, že odpojovač vyhodíme nohou, taškou, která tam leží, nebo fendry, které jsme tam hodili.
Pokud je toto důvodem nenastartování, je to fajn. Tato závada je snadno odstranitelná.
691
Související články
Pozor na zloděje v Zadaru a Korčula 1930
Pozor na zloděje v Zadaru a Korčula 1930
Chorvatština do nedávna málem neznala výraz pro zloděje. V poslední době se situace změnila a v okolí Zadaru straky odnášejí přívěsné motory. A pokud budete na Korčule, nebojte se lapků a zajděte si na výstavu fotografií.
Podávací čerpadlo, kontrola a výměna
Podávací čerpadlo, kontrola a výměna
Letos, jak to tak vypadá, nám sezóna začne asi o něco později, tak je čas kontrolovat i to co se běžně opomíjí. Dnes se zaměřím na podávací palivové čerpadlo. Pokud máte starší zabudovaný motor a je jedno jestli benzínový nebo naftový, najdete na něm mechanické podávací čerpadlo.
Součástka, která vám může zatopit
Součástka, která vám může zatopit
Víte, co je impeler, kde ho najdete a k čemu tato součástka na lodi slouží? Může být pro vás velmi důležitý. A přitom taková blbost…