Proč motor nechladí?
Vyleká vás alarm, při pohledu přes zadní koš zjistíte, že z výfuku nejde žádná voda. Kontrola filtru na chladící vodu ukázala, že na vině musí být impeler.
Rozeberete vodní pumpu a příčina je jasná. Ze šesti lopatek je tam jediná. To rozhodně není závada, ke které by došlo v tomto okamžiku. Zde musel impeler chřadnout a čekat na výměnu mnoho let. Ten, kdo měl přijít každý rok, nepřišel…
Vrtulku impeleru je dobré měnit každý rok. Pak se to, co tady vidíte, stát nemůže. Umělá inteligence dokonce objevila, že buď každý rok, nebo každých 100 motohodin, podle toho, co nastane dříve. To by se ale na charterových lodích vrtulka měnila jednou za měsíc.
Foto Dan Přívara
Drobná chybička čínských soudruhů?
Tedy, jednou za rok. A použijte originální díl, nikoli levnou náhražku z čínské tržnice. To by se také nemuselo vyplatit. Jednu takovou měl na lodi Dan Přívara. Její nevýhodou bylo, že osička uvnitř nebyla ve středu a impeler nešlo nasadit.
Drobná chybička čínských soudruhů…
563
Související články
Pozor na zloděje v Zadaru a Korčula 1930
Pozor na zloděje v Zadaru a Korčula 1930
Chorvatština do nedávna málem neznala výraz pro zloděje. V poslední době se situace změnila a v okolí Zadaru straky odnášejí přívěsné motory. A pokud budete na Korčule, nebojte se lapků a zajděte si na výstavu fotografií.
Podávací čerpadlo, kontrola a výměna
Podávací čerpadlo, kontrola a výměna
Letos, jak to tak vypadá, nám sezóna začne asi o něco později, tak je čas kontrolovat i to co se běžně opomíjí. Dnes se zaměřím na podávací palivové čerpadlo. Pokud máte starší zabudovaný motor a je jedno jestli benzínový nebo naftový, najdete na něm mechanické podávací čerpadlo.
Součástka, která vám může zatopit
Součástka, která vám může zatopit
Víte, co je impeler, kde ho najdete a k čemu tato součástka na lodi slouží? Může být pro vás velmi důležitý. A přitom taková blbost…