Proč je nebezpečná spadlá lávka?
Lávce, po které se přechází na molo, se říká také passarella. Tato blbá fošna vás může přijít na stovky (a možná i tisíce) EUR, pokud si nedáte pozor.
V přístavech je často k vidění lávka, která leží posledními 5 cm na molu, nebo již dokonce z mola spadla a je vzpříčená mezi záď lodi a molo. V příští chvíli vám již může vypálit pěknou díru do peněženky.
Fošna vzpříčená mezi betonové molo a laminátovou záď jachty dokáže v určitém případě záď lodi prorazit.
Jachta se na vlnách pohybuje i v přístavu stále dopředu – dozadu. Stačí aby po klidné hladině přejela jiná loď. Přejde vlna, jachta se rozjede na vyvazovacích lanech dopředu, ty ji strhnou zpátky a vší silou mnoha tun se vrhne k molu. Tam ji ale zastaví vzpříčená passarella.
Co se stane? Něco musí povolit. Buď fošna, která exploduje a změní se na třísky, nebo záď lodi.
Jak nebezpečí zabránit?
Je to snadné. Lávku je třeba na molu vyvázat tak, aby se nemohla mezi molo a loď dostat. Na noc není od věci lávku sundat.
13679
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.