Probuzení na útesech
Dnes ráno v 06:35 kontaktuje MRCC Rijeka kapitán motorové jachty Code (Sunseeker, 28 metrů délky). Hlásí nehodu. Jím vedená jachta je tak do půlky trupu posazená na ostrůvek Pijavica nedaleko Trogiru.
Na palubě jachty byli vedle kapitána ještě dva členové posádky. První pohled na nehodu svádí k jasnému závěru… Navigační chyba!
Protože v lodních nádržích čekalo na vhodnou chvíli k útěky 3 tuny nafty, byli na místo povoláni hasiči z DVD Kaštela, kteří natáhli kolem nešťastného vraku norné stěny. Kapitán jachty mezitím kontaktoval společnost, která se zabývá záchranou ztroskotaných jachet.
Kapitán jachty následně prohlásil, že do trupu začala pronikat voda, proto s jachtou úmyslně najel na dno.
Ano, je to technika, jak potápějící se jachty a lodě zachránit. Jen je otázkou, jestli by si takto blízko od pobřeží člověk vybral zrovna takto nehostinný útes. Manévr tak může být, spíše než záchranou lodi, záchranou dobrého jména kapitána jachty.
Další fotografie zde.
2084
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.