Problémy slovanských bratrů s kotvami
Naši nejvýchodnější slovanští bratři mají v poslední době problémy s kotvami na svých lodích. Uvolňují se, trhají podmořské kabely, mizí v hlubinách Baltu. Naposled to byl hodně tlustý elektrický kabel vedoucí z Estonska do Finska a několik komunikačních kabílků.
Finové podezírají z poškození elektrického kabelu Estlink 2, jehož oprava může trvat měsíce, tanker Eagle S. Pluje pod vlajkou Cookových ostrovů, ale patří do flotily tankerů, které vozí ruské ropné produkty pod rouškou tmy do světa.
Finským úřadům již došla se stále znovu přetrhávaným vedením trpělivost. Tanker Eagle S byl zadržen a eskortován do Porkkalanniemi, později k Porvoo poblíž Helsinek. Vyšetřovatelé zaznamenali chybějící kotvu. Na to nebylo nutné velké šetření. Dále se ukázalo, že loď pluje od srpna bez platné pojistky. Podle některých zdrojů jsou na palubě i přístroje, které mají za úkol sbírat informace o vojenských lodích NATO. A osoby, které nepatří k běžné posádce.
Finové zaznamenali nefunkčnost kabelu právě ve chvíli, kdy nad ním proplouval zadržený tanker. Kapitán (devětatřicetiletý Gruzínec je na lodi od října) tvrdí, že je nevinný. Samozřejmě! A navrhuje řešení. Jestli se to nemohlo stát tak, že jak jim upadla ta kotva, tak spadla na dotčený kabel a přeskřípla ho.
To se zdá finským vyšetřovatelům nepravděpodobné. A mají i důkazy, že takto to nebylo. V okolí přerušených kabelů je na dně několik desítek kilometrů dlouhá rýha od vlečené kotvy. Kotvu samotnou se zatím kvůli zhoršenému počasí nalézt nepodařilo.
Vše prostě nasvědčuje tomu, že někdo má v poslední době políčeno na kabely na dně Baltu. Ale kdo by to mohl být?
870
Související články
Saxdor 200 - dávka adrenalinu pro rybáře
Saxdor 200 - dávka adrenalinu pro rybáře
Finský výrobce motorových lodí Saxdor nabízí modely od 20 do 40 stop. Na spodním okraji této škály se nachází Saxdor 200, v ostatních parametrech by však měl okupovat příčky nejvyšší. V rybářské variantě Fishing package jde o flexibilního pracanta, dostatečně výkonného a přitom snadno přepravitelného na přívěsu za autem.
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Finská společnost Axopar, která na vlnách vyznává především rychlost, se rozhodla zařadit do svých motorizací také elektrický pohon. Kdo by očekával, že se tím vzdává své záliby ve vysoké hladině adrenalinu v krvi, mýlil by se.
Ať je, čí je, zabavte ji
Ať je, čí je, zabavte ji
Nejvyšší soud na Fidži dal americkým a fidžijským úřadům zelenou k zabavení megajachty Amadea v odhadované hodnotě 325 milionů dolarů, o jejímž vlastnictví se vedou spory. Rozhodnutí soudu tak připravilo půdu pro další právní spor, který má určit, zda je majitelem lodi sankcionovaný ruský miliardář Sulejman Kerimov, jak tvrdí Spojené státy.